مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان خبر داد؛

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان گفت:مقاله عضو کانون دانشجویی هلال احمر گلستان در کتاب شخصیت «عنصرالمعالی کیکاووس بن قابوس بن وشمگیر» به ثبت جهانی یونسکو رسید.

ثبت جهانی مقاله عضو جوان هلال‌احمر گلستان در یونسکو

به گزارش گلستان 24، قاسم غریب آبادی اظهار کرد: در همایشی که با عنوان «ثبت جهانی شخصیت عنصرالمعالی کیکاووس بن قابوس بن وشمگیر» با حضور نماینده یونسکو برگزار شد، مقاله عضو کانون دانشجویی هلال‌احمر گلستان در دانشگاه آزاد گنبدکاووس جز مقالات برگزیده برای ثبت در سازمان جهانی یونسکو قرار گرفت.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان افزود: در این همایش که در اردیبهشت ۱۴۰۲ تحت عنوان «همایش ملی جهان‌بینی عنصرالمعالی و آموزه‌های فرهنگی تربیتی در قابوسنامه» به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی گنبدکاووس برگزار شده بود مقاله علی اکبر بای عضو کانون دانشجویی هلال احمر این دانشگاه با عنوان «خانواده و حقوق فرزندان از دیدگاه عنصرالمعالی» برگزیده شد.

وی تصریح کرد: پس از قرار گرفتن مقاله عضو کانون دانشجویی جزو ۵۰ مقاله برتر، علاوه بر ثبت اسم شخصیت عنصرالمعالی کیکاووس بن وشمگیر، کتاب چاپ شده از مقالات توانست پس از طی مراحل در مرحله کارشناسی سازمان یونسکو امتیاز لازم را کسب کند و ثبت جهانی شود این موفقیت و دستاورد در ۲۲ آذر ماه در دانشگاه گنبدکاووس اعلام شد.

گفتنی است «عنصرالمعالی کیکاووس بن قابوس بن وشمگیر» به عنوان نوه قابوس بن وشمگیر سازنده تنها برج آجری جهان واقع در گنبدکاووس مربوط به قرن پنجم به عنوان یکی از شخصیت‌های شاخص منطقه جرجان زمین است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار