رییس اتاق بازرگانی گرگان:

رییس اتاق بازرگانی گرگان گفت: توسعه تولید پنبه در گلستان نیازمند حمایت جدی است و اگر در روزگار کشت پنبه به این صنعت توجه می کردیم‌بدون شک امروز پنبه گلستان به این وضعیت دچار نمی شد.

توسعه تولید پنبه در گلستان نیازمند حمایت جدی است

به گزارش خبرنگار گلستان 24، امیر یوسفی،امرز  در سومین همایش بین المللی دانش، پنبه و تجارت پنبه با حضور معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، اهار کرد: اگر چه در بیشتر نقاط شهر گرگان و‌استان کارخانجات پنبه و نساجی است اما همه آنها چند سالی است که همه آنها به فراموشی سپرده شده اند.

وی افزود: اینکه چرا طی این. سالها موفق نشدیم پنبه را در استان توسعه دهیم سوالی است که باید پاسخ قاطعی برای آن وجود داشته باشد.

یو سفی افزود: جنانجه نتوانیم اقتصاد پنبه را توسعه دهیم بدون شک در بازار رقابت بسیار عقب خواهیم بود.

وی گفت: در حال حاضر وضعیت وارد کنندگان پنبه بسیار بهتر از تولید کنندگان داخلی است.

یوسفی اظهار کرد: سال ها است این استان کشاورزی به دولت یارانه داده اما خودش حمایتی دریافت نکرده است و به فکر تغییر در بخش تولید نبودیم و همین مسأله موجب عقب افتادگی استان شده است.

وی افزود: اگرچه رویکرد دولت یازدهم به کشاورزی بسیار خوب است اما توسعه این بخش نیازمند حمایت جدی است و اینکه امسال در لایحه جدید مسأله کسب مالیات از بخش کشاورزی مطرح شده ، بار سنگینی را بر دوش اقتصاد کشاورزی میگذارد و ممکن است موجب کاهش تولید در این بخش شود .

یوسفی بیان کرد: برگزاری همایش های متعدد در حوزه پنبه بسیار خوب است اما اینکه این همایش ها تا چه اندازه خروجی مثبت داشته و یا دارد نکته ای است که باید توجه جدی به آن صورت گیرد .

وی گفت: خرید تضمینی کنجاله یا همان دانه های روغنی کمک بزرگی به تولید کننده می کند.

یوسفی افزود: از سوی دیگر به دلیل مشکلات کمبود آب ، امروز کشاورز امکان کشت پنبه را ندارد و برای احیای آن باید در حوزه آبیاری از دستاوردهای جدید استفاده کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار