مدیرکل شیلات گلستان:

مدیرکل شیلات گلستان گفت: اقتصاد دریا محور یکی از ظرفیت‌های مهم رشد اقتصادی این استان است لازمه آن حمایت بیشتر دولت از صنایع مرتبط از جمله حمل و نقل دریایی، انرژی‌های تجدید پذیر، آبزی پروری و شیلات است.

اقتصاد دریا محور یکی از ظرفیت‌های مهم رشد اقتصادی استان است

به گزارش خبرنگار گلستان 24،  اسماعیل جباری در حاشیه بازدید از مرکز ارتباطات مردمی سفر رییس جمهور  اظهار کرد: اقتصاد دریا محور، استفاده پایدار از ظرفیت منابع و گستره‌های آبی برای رشد اقتصادی، بهبود معیشت و ایجاد اشتغال را به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ایران در کمربند خشک جهانی واقع شده و منابع آب شیرین بسیار محدود است، گفت: استفاده از آب دریا برای پرورش و تولید آبزیان از مهمترین برنامه های توسعه به شمار می‌رود.

مدیرکل شیلات گلستان با قدردانی از حمایت دولت برای لایروبی کانال آشور و دسترسی صیادان منطقه به دریا افزود: لایروبی کانال آشور اقدام مهمی در راستای توسعه اقتصاد دریا محور در گلستان بود و در آینده می‌تواند موجب افزایش تولیدات شیلاتی منطقه و بهبود وضعیت معیشت صیادان شود.

وی با اشاره به اینکه گلستان از ظرفیت بالایی در زمینه اقتصاد دریا محور برخوردار است، گفت: با حمایت دولت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی می‌توان این ظرفیت‌ها را به خوبی شکوفا کرد که در این راستا اقداماتی از جمله توسعه آبزی‌پروری در دریا، توسعه گردشگری دریایی، ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی محصولات شیلاتی در دستور کار قرار دارد.

جباری با قدردانی از توجه دولت به رونق بخش شیلات گلستان ادامه داد: در سفر اول رییس جمهور به گلستان ساخت چند پروژه در حوزه اقتصاد دریا شامل مرکز پرورش ماهیان خاویاری علی‌آبادکتول، اجرای پروژه‌های فنی در فاز اول مزرعه میگو گمیشان، ساخت ۲ مرکز عمل‌آوری میگو در بندرترکمن و توسعه پرورش ماهیان خاویاری به تصویب رسیده بود که همه این طرح‌ها در جریان سفر دوم هیات دولت در هفته گذشته به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه عملکرد پرورش ماهی در قفس در گلستان موفقیت‌آمیز بود، ابراز امیدواری کرد اجرای طرح‌های دریامحور زمینه اشتغال بومیان و توسعه پایدار منطقه را رقم بزند.

مدیرکل شیلات گلستان در ادامه به حضور فعال شیلات گلستان در میز ارتباطات مردمی اشاره کرد و گفت: در سفر رییس جمهور به استان گلستان، ۱۱ نفر از همکاران ما به صورت شبانه‌روزی پاسخگوی سوالات و مطالبات مردم گلستان بودند.

به گفته جباری ۱۵ نفر از فعالان دریایی با مراجعه به میز ارتباطات مردمی اداره کل شیلات گلستان مشکل خود را مطرح کردند که روند رسیدگی به آن آغاز شده است.

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار