رئیس اداره آموزش و فناوری اداره کل صمت:

رئیس اداره آموزش و فناوری اداره کل صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان گفت : ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در حوزه های مختلف مجوز خانه خلاق را صادر می‌کند.

مجوز راه‌اندازی خانه‌های خلاق صادر می‌شود

به گزارش خبرنگار گلستان 24، مهدی کاظمی اظهار کرد : خانه‌های خلاق از جمله نقاط کانونی در زیست‌بوم صنایع نرم و خلاق محسوب می‌شوند.

وی گفت : بخش خصوصی در خانه‌های خلاق ، بستری برای استقرار و رشد استارتاپ‌ها و شرکت‌های مرتبط با صنایع نرم و خلاق و شتاب دهنده‌های تخصصی این حوزه، را فراهم می‌کنند.

وی گفت : این خانه‌ها با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری تاسیس می‌شود و متولیان آن تلاش می‌کنند در شهر و منطقه خود یک زیست‌بوم اقتصادی خلاق مبتنی بر صنایع نرم و فرهنگی تاسیس کنند.

به گفته وی ، در حال حاضر ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مجوز خانه های خلاق را صادر می‌کند.

کاظمی گفت: انیمیشن و فیلم ، واقعیت افزوده ، واقعیت مجازی ، واقعیت ترکیبی ، آموزش ، یادگیری ، بازی ویدئویی و موبایلی ، بازی ، اسباب بازی و سرگرمی ، رسانه های صوتی و تصویری ، صنایع دستی ، گردشگری و میراث فرهنگی ، طراحی ، معماری و ساختمان ، کتاب ، تولید محتوا ، چاپ و نشر ، گیاهان دارویی و طب سنتی ، مالی ، سرمایه گذاری ، بیمه ، مد و پوشش ، هنرهای تجسمی و نمایشی و داستان مصور ( کمیک استریپ ) از جمله حوزه ها‌یی است که خانه‌های خلاق در آن فعالیت خواهند داشت .

رئیس اداره آموزش و فناوری اداره کل صنعت معدن و تجارت استان گلستان گفت : علاقهمندان می‌توانند برای مطالعه جزییات بیشتر در مورد ویژگی‌ها و شروط مرتبط با تاسیس خانه خلاق ، به بخش مرتبط با این فراخوان در سامانه معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به نشانی https://creativehousenet.ir/web/page مراجعه نمایند .

 

ارسال نظر

آخرین اخبار