فرماندار ویژه گنبدکاووس:

فرماندار گنبدکاووس گفت: شهر تازه تاسیس کرند با برخی کمبودها و عقب ماندگی‌های زیرساختی در بخش‌های گوناگون مواجه است که دولت تلاش دارد در حد توان بخش قابل توجهی از آنرا جبران کند.

شهر تازه تاسیس کرند با کمبودها و عقب ماندگی‌های زیرساختی مواجه است

به گزارش گلستان 24، مهدی دهرویه اظهار کرد: دولت سیزدهم اقدامات بسیار خوبی توسط دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان انجام داده که قابل تقدیر است.

وی افزود: بازدید از نیروگاه برق درحال ساخت روستای هُوتن در حومه کرند، عطرافشانی گلزار شهدا، دیدار با نخبگان و معتمدان، دیدار با مردم و برپایی میز خدمت مدیران، شروع عملیات اجرایی چمن مصنوعی، آغاز عملیات روکش آسفالت معابر شهری و بازدید از برخی محلات کم برخوردار از مهمترین برنامه‌های سفر چند ساعته استاندار گلستان به این شهر مرزی است.

فرماندار گنبدکاووس به برخی اقدامات فنی و زیربنایی انجام شده در بخش کشاورزی کرند اشاره کرد و گفت: احداث آب‌بندان با ظرفیت سه میلیون متر مکعب و ایستگاه پمپاژ اولیه و ثانویه، ایجاد خط انتقال آب و لاینینگ کانال‌های انتقال آب و خط انتقال برق تا محل ایستگاه پمپاژ ثانویه از جمله کارهای انجام شده در این بخش است.

وی افزود: در این بخش تکمیل شبکه برق رسانی و رفع افت ولتاژ، ساخت آب‌بندان دوم باتوجه به تخصیص آب موجود، تخصیص اعتبار چهار میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال برای اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در هزار و ۲۳۰ هکتار ضروری است.

 

دهرویه همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش آب و فاضلاب شهر کرند، اضافه کرد: علاوه بر وجود سه حلقه چاه آب آشامیدنی با دبی ۱۷ لیتر بر ثانیه که در سنوات قبل انجام شده، اجرای پنج کیلومتر شبکه توزیع، احداث ۲ کیلومتر خط پمپاژ چاه‌های ۲ و سه به تاسیسات آب شیرین‌کن و نصب مخزن پیش ساخته ۵۰۰ متر مکعبی از جمله اقدامات دولت سیزدهم در این شهر مرزی است.

وی ادامه داد: تکمیل تاسیسات آب شیرین‌کن با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال، اصلاح و توسعه ۱۲.۵ کیلومتر شبکه با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال و حفر یک حلقه چاه آشامیدنی با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال از نیازهای حوزه آب و فاضلاب کرند است که اجرای آن در دستور کار دولت قرار دارد.

فرماندار گنبدکاووس همچنین خدمت رسانی شبانه روزی و ویزیت بیش از ۳۰ هزار نفر، انجام سه هزار خدمات پاراکلینیکی و آزمایشگاهی، انجام ۹ عملیات نجات جان مادران باردار و تجهیز مرکز خدمات جامع سلامت کرند به دستگاه سل‌سانتر و اندازه گیری هموگلوبین را از مهمترین اقدامات دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان این شهر مرزی برشمرد.

دهرویه به خدمات انجام شده درحوزه منابع طبیعی شهر کرند هم اشاره کرد و گفت: واگذاری هزار و ۵۰۰ هکتار عرصه از اراضی ملی برای کاشت زیتون‌ و ۷۰۲ هزار و ۷۲۷ مترمربع برای محدوده شهری و در راستای اجرای نهضت ملی مسکن، واگذاری ۲۰ هکتار در محدوده کرند به بنیاد مسکن در اجرای ماده چهار قانون ساماندهی و اجرای ۳۸۰ هکتار بوته‌کاری در محدوده طرح‌های مرتع داری از جمله این اقدامات بوده است.

وی درحال ساخت بودن ۶ آموزشگاه و یک زمین چمن ویژه فوتسال را از اقدامات دولت سیزدهم درحوزه آموزش و پرورش شهر کرند ذکر کرد و افزود: پیگیری احداث سالن ورزشی دانش آموزی و آموزشگاه کار و دانش و فنی حرفه‌ای هم در دستور کار قرار دارد.

دهرویه، جابجایی شبکه برق، احداث جداول کانیو و کانال معابر شهری، زیرسازی و آسفالت و نیز محوطه سازی با اعتبار ۲۰ میلیارد و ۹۵۹ میلیون ریال، بهره مندی ۶۴۹ خانوار از تسهیلات طرح ویژه مقاوم و نوسازی مسکن روستایی، بهره مندی ۵۲ خانوار از کمک بلاعوض دولت برای نوسازی واحد مسکونی و پرداخت تسهیلات حوادثی برای نوسازی ۱۱۵ واحد مسکونی را از مهمترین اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهر کرند اعلام کرد.

به گفته وی، اداره بهزیستی گنبدکاووس در ۲ سال گذشته به ۱۰ مددجوی خود در شهر کرند پنج میلیارد و ۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض بخش مسکن و به ۹ نفر دیگر هم وام اشتغال به مبلغ هشت میلیارد و ۱۴ میلیون ریال پرداخت کرده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار