فرماندار گمیشان:

فرماندار گمیشان گفت: اجرای طرح پرورش میگو در این شهرستان 2 هزار و 500 فرصت شغلی ایجاد کرده است.

ایجاد 2500 شغل فصلی با مزارع پرورش میگو در گمیشان

به گزارش خبرنگار گلستان 24، امید سقلی صبح امروز در نشست قرارگاه خبری شهید همدانی که به مناسبت هقته دولت برگزار شد، اظهار کرد: با بهره برداری ۳۱۰۰ تن میگو در مجتمع پرورش میگو گمیشان ، ۲۵۰۰ شغل فصلی ایجاد شد.

وی  با اشاره به اینکه کار برداشت میگو از سایت این شهرستان از چند روز اخیر آغاز شده است که این طرح تا اواخر مهرماه ادامه می‌یابد، اظهار کرد: طبق گزارش دستگاه‌های مرتبط تولید میگو در این شهرستان حدود ۴ هزار تن است.

سقلی گفت: به دلیل تنش آبی بالا با حمایت استاندار ، ۱۱ حلقه چاه و البته ۸ کیلومتر اصلاح شبکه و ایجاد مخزن ۵۰۰ مترمکعبی، ۹۰ درصد مشکلات آبی مردم مرتفع شد و برای امسال هم برنامه کاهش تنش آبی در این شهرستان تداوم دارد که سرمایه‌گذاری در حوزه ایجاد زیرساخت از جمله ساخت مخزن ۵ هزار متر مکعب در جنوب گمیشان است.

وی افزود: بیش از ۳۰ کیلومتر به جاده های شهرستان اضافه شده و ۱۳ کیلومتر نیز در دست اقدام است.

سقلی گفت: در دولت سیزدهم بیش از ۱۴۵۱ میلیارد تومان پروژه اقتصادی با اشتغال ۳۷۳۴ نفر به بهره برداری رسید و توجه به کشت گلخانه ای از ۳۰۰ مترمربع به بیش از ۶۵ هزار مترمربع رسیده و یکی از بزرگترین گلخانه های هیدروپونیک کشور در سیمین شهر در حال اجراست.

وی بیان کرد: جاده ساحلی توماجلر چارقلی به عنوان تنها ساحل شنی با اعتبار ۵ میلیارد تومان در حال احداث است.

وی ادامه داد: استقرار دستگاه‌های خدمات‌رسان در این شهرستان محروم و مرزی توسط دولت سیزدهم تاکنون ویژه دیده شده و در حال استقرار این دستگاه‌ها است که در راستای رفع مشکلات مردم زمینه استقرار ادارات تامین اجتماعی، آب و فاضلاب، تعاون روستایی، تبلیغات اسلامی فراهم شد و رایزنی برای استقرار بنیاد شهید و بنیاد مسکن صورت گرفته‌ است.

سقلی خاطرنشان کرد: طی یکسال ۳۰ میز خدمات برگزار و تلاش برای استقرار دستگاه‌ها و ایجاد ساختمان برای ادارات انجام و در دست اقدام است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار