معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی گلستان با اشاره به اینکه با راه‌اندازی سامانه‌های هوشمند، عدالت در توزیع نهاده‌های دامی محقق شده است، گفت: با این اقدام، دامداران واقعی، سهم بیشتری از نهاده‌های دامی می‌برند.

توزیع نهاده‌های دامی در گلستان با هوشمندسازی عادلانه شد

به گزارش گلستان 24، صاحب خیراندیش  اظهار کرد: با راه‌اندازی سامانه‌های هوشمند دستیابی به آمار دقیق و به‌روز در حوزه تولیدات دامی امکان‌پذیر شد.

وی افزود: گلستان تنها استانی است که از یک ماه گذشته، اقدام به راه‌اندازی سامانه‌های هوشمند بخش کشاورزی کرد در حالی که پیش از این در سایه فقدان سامانه‌های هوشمند و خلا آمارهای دقیق، دریافت نهاده‌های دامی نظم خاصی نداشت و در حق دامداران واقعی اجحاف می‌شد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی گلستان با بیان اینکه اجرای طرح دامپروری قراردادی از دیگر اقدامات ابتکاری گلستان است، ادمه داد: در این طرح، کارخانه خوراک دام کنسانتره در بازه زمانی چهار ماهه بدون دریافت هزینه در اختیار دامداران قرار می‌دهد و دامدار هزینه این خوراک دام را پس از چهار ماه به کارخانه بازمی‌گرداند.

خیراندیش با بیان اینکه توزیع نهاده‌های دامی به جز سبوس در سامانه «بازرگام» انجام می‌شود، گفت: با واقعی شدن قیمت دام زنده زمینه رضایتمندی اکثر دامداران فراهم شده که نتیجه آن بهبود وضعیت دام استان از ابتدای امسال است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی گلستان ادامه داد: زایش دام‌های عشایر و کوچ‌رونده از ابتدای اسفند ماه در گلستان شروع می‌شود که با توجه به بهبود وضعیت آب و هوا، پیش‌بینی‌ها حاکی از بهبود وضعیت مراتع و توسعه گله‌های دامپروری در استان دارد.

خیراندیش به آخرین وضعیت جوجه‌ریزی در گلستان اشاره کرد و توضیح داد: میزان جوجه‌ریزی از ابتدای امسال تا 26 دی ماه جاری در استان به 137 میلیون و 352 هزار قطعه رسیده و در مقایسه با ۱۱۴ میلیون و ۴۴۳ قطعه مدت مشابه سال قبل، 27 درصد بیشتر است.

وی با بیان اینکه گلستان بیشترین میزان تولید گوشت مرغ را در کشور دارد، اظهار کرد: مشکلی در زمینه تولید مرغ در استان وجود ندارد.

خیراندیش رشد سرانه تولید مرغ را ناشی از افزایش قیمت گوشت قرمز دانست و توضیح داد: با افزایش قیمت گوشت قرمز، تقاضای مردم برای خرید گوشت مرغ بیشتر شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار