مدیر کل اقتصاد و دارایی گلستان:

مدیر کل اقتصاد و دارایی استان گلستان گفت: سال گذشته سهم استان از جذب اعتبارات یکهزار و ۳۸۴میلیارد تومان بود که از این سهم تا کنون یکهزار و ۱۵میلیارد تومان یعنی ۱۲۸درصد جذب داشته است.

جذب ۱۲۸درصدی  گلستان از اعتبارات  در سال گذشته

به گزارش خبرنگار گلستان 24، صلبی صبح امروز در نشست خبری ستاد دهه فجر گلستان اظهار کرد: ۹۵۶میلیارد تومان که مصوب کمیته استانی است به بانکها ارسال شده که تا به این لحظه ۸۶ میلیارد تومان پرداختی انجام شده  و ۸۶ میلیارد هم مصوبه پرداختی  دارند.

وی افزود: در درگاه ملی  مجوزها  تعداد ۵۲هزار و ۵۶۵  خواست ثبت شده که از این میزان ۳۰هزار و ۸۱۷مجوز صادر شده است و ۱۴هزار و ۷۴۵مجوز رد درخواست شده به دلیل بارگذاری نادرست و تعداد ۲هزار و ۵۵۲ در خواست هم انصراف داده شده و تعداد ۴هزتر و ۵۸ فقره هم در دست بررسی است.

صلبی ادامه داد: اداره کل دارایی استان همواره به دنبال شفاف سازی بوده  و بر همین اساس افراد و یا کسبه ای که کارتخوان های خود را جمع آوری میکنند به راحتی قابل رصد هستند و هیچگاه به دنبال تقابل با بازاریان نبوده آیم بلکه این شفاف سازی بیشتر به نفع خود مشاغل مختلف است .

مدیر کل اقتصاد و دارایی گلستان با بیان اینکه مواد سازی ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه و سرمایه گذاری است، بیان کرد: بر خلاف آنچه که در جامعه جا افتاده مواد سازی فروش نیست بلکه اموال منجمد مانده دولت است که می‌تواند در بخش سرمایه گذاری و اجرای طرح های مهم عمرانی و اقتصادی موجب توسعه استان شو د.

وی افزود: در حوزه سرمایه گذاری خارجی نیز ۲میلیون و ۸۵دلتر سرمایه گذاری خارجی در استان داشته ایم که در سال گذشته این میزان ۹/۵۳نیلیون دلار بوده و امسال ۴/۴میلیون دلار مجوز صادر شده است.

صلبی گفت:از ابتدای سال ۱۴۰۲به هیچ عنوان در خواست کاغذی برای مجوز نداریم و باید تمامی درخواست ها در سامانه ملی مجوزها ثبت شود و بسیاری از مواردی که  برای کسب مجوز دست پا گیر بود حذف شده است تا درخواست ها سریع تر بررسی شده و مجوز صادر شود.

وی افزود: چنانچه مدیران دستگاه های اجرایی بنا بر دستورات و مقررات ارایه شده در روند. درخواست و صدور مجوزها اقداماتی خلاق قانون انجام دهند با آنها برخورد قانونی و جدی صورت میگیرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار