مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان:

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: از ابتدای سال تا کنون ، ۷۶ درصد از تعهد اشتغال استان گلستان با نظارت و سیاست گذاری مناسب کارگروه اشتغال و همکاری بسیار خوب دستگاه های اجرایی ، محقق شده است.

تحقق ۷۶ درصدی تعهد اشتغال گلستان در ۷ماه ابتدایی امسال

به گزارش خبرنگار گلستان 24، حسینعلی خواجه مظفری  امروز  در جلسه کارگروه اشتغال بندرترکمن در محل فرمانداری این شهرستان گفت: تعهد اشتغال کل استان ۲۵ هزار و ۳۸۰ نفر بوده است که تاکنون ۱۹ هزار و ۲۶۰ نفر توسط دستگاه های اجرایی استان در سامانه رصد اشتغال به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به تسهیلات مشاغل خانگی ، گفت: اعتبار امسال در این حوزه مبلغ ۱۱۹ میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان می باشد که تا کنون ۷۰میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت شده است و از این طریق، برای هزار و ۹۲۹ نفر اشتغال ایجاد شده است.

دبیر کارگروه اشتغال گلستان تصریح کرد: در بخش اعتبارات مشاغل خانگی تاکنون ۲هزار و ۱۰۰ پرونده در حوزه های میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، فرهنگ و ارشاد اسلامی،جهاد کشاورزی و صنعت،معدن تجارت به 8 بانک عامل استان (تجارت،قرض الحسنه مهر ایران،ملت،ملی،توسعه تعاون،رفاه کارگران،صادرات و پست بانک) معرفی شده اند.

وی در ادامه به تشریح طرح زیست بوم اشتغال پرداخت و بیان داشت:ارکان مختلف زیست‌بوم ملی اشتغال در استان فعال شده است تا مطابق با تعهدی که دولت سیزدهم داده است، اشتغال تعهد داده شده در سال محقق شود.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان اظهار کرد: مبارزه با بیکاری همانند سایر آسیب‌های اجتماعی نیازمند توجه همه افراد جامعه در هر پست و مقامی است که در این راستا زیست‌بوم ملی اشتغال به دنبال امر اجتماعی کردن ایجاد شغل در کشور است.

خواجه مظفری اضافه کرد: زیست‌بوم اشتغال بر این نظریه استوار است که صِرف پرداختِ تسهیلات تولید ، شغل ایجاد نخواهد شد بلکه باید باید ابعاد مالی، حقوقی، زیرساخت، فناوری و بازاریابی که ۵ متغیر اساسی تولید هستند به طور یک جا موردتوجه قرار گیرد.

وی در همین باره تصریح کرد: برای اجرای زیست بوم تا کنون در استان ۷هزار و ۸۶۵ مورد تامین مالی، ۵هزار ۸۰۰ مجوز، ۲هزار و ۱۳۱ مورد آموزش توسط دستگاه های اجرایی به ثبت رسیده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان تاکید کرد: الگوی زیست‌بوم ملی اشتغال هر استان متناسب با جغرافیا، جنسیت و قابلیت‌های آن منطقه تعریف خواهد شد.

در پایان این جلسه محمود آرخی رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی بندرترکمن گزارشی از وضعیت اشتغال شهرستان ارایه داد و گفت: تعهد اشتغال شهرستان تعداد هزارو ۲۳۷ نفر می باشد که تا کنون ۸۱۳ نفردر سامانه رصد ثبت شده است که تحقق ۶۶ درصدی را نشان میدهد.

دبیر ستاد اشتغال بندرترکمن به اجرای طرح زیست بوم اشتغال در این شهرستان اشاره کرد و گفت: برای اجرای این طرح تا کنون در شهرستان ۳۰۲ مورد تامین مالی، ۶۴ مجوز، ۲۴ مورد آموزش توسط دستگاه های اجرایی به ثبت رسیده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار