رییس پیگیری مصوبات سفر رییس جمهور به گلستان،:

رییس پیگیری مصوبات سفر رییس جمهور به گلستان گفت: تاکنون ۵۰ هزار میلیارد ریال از اعتبارات عمرانی سفر رییس جمهور به گلستان محقق شده است، و از مجموع ۱۱۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزا در سفر اول هیات دولت به گلستان، بیش از ۴۲ هزار میلیارد ریال محقق شد.

تحقق  ۵۰ هزار میلیارد ریال از اعتبارات عمرانی سفر رییس جمهور به گلستان

به گزارش خبرنگار گلستان 24، عفت همدم امروز  در نشست خبری و آیین تجلیل از اصحاب رسانه در دومین دور سفر رییس جمهور به گلستان اظهار کرد: ره‌آورد سفر دوم رییس جمهور به استان در بخش عمرانی ۱۳۰ مصوبه به ارزش ۱۳۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است. 

وی افزود: با توجه به مشکلات استان در زیرساخت‌های آب و برق، بیشترین سهم اعتبارات مصوب سفر دوم رییس جمهور به گلستان معادل ۶۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال به وزارت نیرو اختصاص یافت.

وی ادامه داد: از مجموع ۱۳۰ طرح و پروژه مصوب سفر دوم رییس‌جمهور به گلستان، ۴۴ مصوبه مربوط به تکمیل مصوبات دور اول سفر رییس جمهور به استان بود که تکمیل پروژه سد نرماب، آقدکش و وشمگیر از جمله این پروژه‌ها است.

به گفته رییس پیگیری مصوبات سفر رییس جمهور به گلستان؛ سفر اول ریس جمهور به استان که در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ انجام شد ۱۱۸ مصوبه داشت که مجموع اعتبارات آن به ۲۶۰ هزار میلیارد ریال رسید.

همدم ادامه داد: از ۲۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبارات سفر اول رییس جمهور به گلستان، ۱۲۳ هزار میلیارد ریال مربوط به اعتبارات عمرانی و ۱۳۷ هزار میلیارد ریال مربوط به تسهیلات اشتغالزا، ازدواج جوانان و تسهیلات قرض‌الحسنه بود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۵۰ هزار میلیارد ریال از اعتبارات عمرانی سفر رییس جمهور به گلستان محقق شده است، یادآور شد: از مجموع ۱۱۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزا در سفر اول هیات دولت به گلستان، بیش از ۴۲ هزار میلیارد ریال محقق شد.

به گفته رییس پیگیری مصوبات سفر رییس جمهور به گلستان؛ از مجموع ۱۷ هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال تسهیلات ازدواج افزون بر ۲۲ هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال یعنی بیش از تعهد محقق شده است.

همدم خاطرنشان کرد: از مجموع ۲۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبارات عمرانی و تسهیلاتی سفر اول رییس جمهور به گلستان تاکنون بیش از ۱۲۶ هزار میلیارد ریال آن محقق شد.

وی پروژه بزرگ خلیج گرگان، بهره‌برداری از فاز نخست فاضلاب گنبدکاووس، بهره‌برداری از پتروشیمی گلستان، احیای بیش از ۱۳۰ کارگاه نیمه‌تعطیل و غیرفعال را بخشی از دستاوردهای سفر اول رییس جمهور به گلستان برشمرد.

رییس پیگیری مصوبات سفر رییس جمهور به گلستان با بیان اینکه تکمیل پروژه راه‌های گلستان در سفر اول هیات دولت به استان مورد توجه قرار گرفت، گفت: در این راستا، توسعه ۵۷ کیلومتر از راه‌های اصلی استان، تکمیل خط دوم راه‌آهن سبز دشت به بندرترکمن و ایجاد ۱۲ دوربرگردان ایمن در دستور کار قرار گرفت.

همدم زهکشی ۱۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی، افتتاح بزرگترین بازارچه صنایع دستی شمال کشور، تکمیل ۴۰ مدرسه از تعهدات سفر رییس جمهور، استانداردسازی ۴۲۰ کلاس درس، ایجاد ۲ هزار و ۱۷۰ هکتار سامانه‌های نوین آبیاری، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی و بهره‌برداری از فاز یک مجتمع توانبخشی ایثار را از جمله دیگر دستاوردهای سفر اول هیات دولت به گلستان اعلام کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار