معاون امور جنگل اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان از تولید سالانه ۳۰ میلیون اصله نهال در نهالستان‌های دولتی و خصوصی این استان خبر داد گفت: ظرفیت مناسب اقلیم، آب و هوا و خاک، گلستان را به یکی از استان‌های پیش‌رو تولید نهال در کشور تبدیل کرده است.

گلستان با تولید ۳۰ میلیون نهال، پیش‌رو تولید درخت در کشور است

به گزارش گلستان 24، جهانبخش صادقیان اظهار کرد: می‌توان از این ظرفیت برای کاشت درخت، توسعه فضای سبز و کاهش اثرات ناشی از تغییر اقلیم در گلستان بهره برد.

وی به برنامه‌های هفته منابع طبیعی در گلستان اشاره کرد و افزود: هفته منابع طبیعی همچون سال‌های گذشته به دنبال گسترش فرهنگ حفظ، احیا، توسعه و بهره‌بردای اصولی از منابع تجدید شونده کشور و معرفی اقدامات سازمان منابع طبیعی است.

معاون امور جنگل اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های هفته منابع طبیعی امسال تداوم پویش مردمی کاشت «ایران سبز ایران قوی» است، افزود: یک سال از طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور می‌گذرد و با تاکید رییس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی این طرح با قوت در حال اجرا است.

صادقیان با اشاره به اجرای طرح «ایران سبز ایران قوی» و کاشت یک میلیارد درخت در کشور اشاره کرد و گفت: سهم گلستان برای سال جاری کاشت پنج میلیون اصله نهال است.

وی، شعار امسال هفته منابع طبیعی را «منابع طبیعی با مشارکت مردم برای مردم» اعلام کرد و افزود: براساس برنامه اجرایی در کل کشور، علاوه‌بر طرح درختکاری عنوان جدیدی به نام درخت‌داری اضافه شده تا در کنار کاشت درختان، حفاظت از آن هم در دستور کار قرار گیرد.

معاون امور جنگل اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان ادامه داد: پیش از این، درختان کاشته می‌شد اما حفاظت از آن مغفول می‌ماند که در همین راستا درخت‌داری در کنار درختکاری در دستور کار مسوولان قرار گرفته است.

صادقیان گفت: در قالب طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله نهال در کشور، تاکنون ۲ میلیون و ۱۰۰ اصله نهال در سه بخش زراعت چوب، توسعه فضای سبز و اراضی ملی استان گلستان کاشته شده است.

وی افزود: با توجه به وقوع ریزگرد در شمال گلستان، بخشی از کاشت درخت در طرح ایران سبز ایران قوی به اراضی ملی اختصاص یافته تا با کاشت درخت در این مناطق شاهد احیای اراضی مرتعی باشیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار