صالح قندهاری، مبلغ دینی شهرستان بندر گز در جواب سوال گلستان 24:

سفر با کاروان های راهیان نور به مناطق جنوبی، باعث می شود بفهمیم شهدا چه کرده اند و چرا رفتند. این موضوع در ذهن و زندگی ما نقش خواهد بست.

عشق، سوغات اهالی راهیان نور

به گزارش گلستان 24، اولین کاروان راهیان نور استان گلستان، از شهرستان علی آباد کتول به مناطق جنوبی اعزام شدند.

صالح قندهاری،فعال فرهنگی استان گلستان و مبلغ دینی شهرستان بندر گز، در مصاحبه اختصاصی با گلستان 24، از کاروان های راهیان نور و تاثیر آن ها در زندگی مسافران این کاروان می گوید. وی معتقد است: افرادی که با کاروان های راهیان نور سفر می کنند، با فضایی که آن زمان رزمندگان در آن بودند آشنا می شوند و می فهمند که شهدا کجا رفتند. مثلا می بینند یک رزمنده، از استان گلستان از دل این طبیعت خوب و جنگل های انبوه، به یک منطقه که بد آب و هوا و خشک و گرم است می رود و در مناطقی مثل طلائیه دفاع می کند. این به یک باور در وجودشان تبدیل می شود. از خود می پرسند که شهدا چه کسانی بودند؟ و در این مناطق است که به این سوال آن ها پاسخ داده می شود. می فهمند که زندگی شهید چه مقامی دارد و هر کسی لیاقت شهید شدن را ندارد. ما نیز باید با همسفر شدن با کاروان های راهیان نور، این تاثیر را در زندگی خود حس کنیم. شهدا در فکر و زندگی ما راه پیدا می کنند. این گوشه ای از تاثیرات سفر با کاروان راهیان نور است.

راهیان نور

وی با بیان این که در سال های گذشته که همراه با این کاروان سفر می کردیم، برخی از دانشجویان که این مکان ها را می بینند، سوالات زیادی در ذهنشان بوجود می آید، می گوید: یک بار یک دانشجو پرسید، چرا شهدا به این جا آمدند؟ خودش به اینجا آمد و دید که، رزمندگان و شهدا آمدند تا از مرز و بوم خود دفاع کنند و حتی یک وجب از آن را هم از دست ندادند. تا ناموس خود را حفظ کنند و به وطن خود خدمت کنند. یاد این شهدا حتما در وجود این دانشجو اثر می کند. زیرا فضا یک فضای معنوی است.

راهیان نور

قندهاری در رابطه با تاثیر کاروان های پیاده راهیان نور می گوید: کاوران راهیان نوری که پیاده به مناطق جنگی سفر می کند، یک تاثیر دیگر دارد. افراد در این سفر مثل رزمندگان و شهدای ما که با پای پیاده ،  مسیر بسیار طولانی را طی کرده و به خط مقدم می رفتند، پیاده سفر می کنند. تاثیر این سفر این است که متوجه می شوند شهدا، با چه عشقی پیاده روی می کردند. وقتی پیاده پا بر آن زمین داغ می گذارد، به این فکر می کند که شهدا و رزمندگان ما هم یک زمان، بر این خاک قدم گذاشتند، آن ها هم پاهایشان تاول میزد. در این سفر ما با نفس خود مبارزه می کنیم و برای آینده تمرین می کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار