دبیر انجمن تولید کنندگان زنجیره ای گوشت مرغ کشور :

دبیر انجمن تولید کنندگان زنجیره ای گوشت مرغ کشور گفت: قیمت گذاری دستوری بدون توجه به نظرات تولید کنندگان صنعت مرغ در استان دشمن تولید محسوب می شود.

قیمت گذاری دستوری دشمن تولید است/فشار مالیاتی مصادره نرم بهش خصوصی است

به گزارش خبرنگار گلستان 24، رضا مبصری صبح امروز در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی با نمایندگان منتخب مردم گرگان و آق قلا اظهار کرد: نمایندگان منتخب مردم در مجلس به این سوال پاسخگو باشند که چطور می شود که با تولید ۲۰هزار میلیارد تومانی گوشت مرغ نقش آن در جی دی پی استان ۱/۳دهم است.

وی افزود: مسائل اقتصادی استان به کنار اما مشکلی که امروز گلستان با آن مواجه است پرداخت سوبسید به کل کشور است و این در حالی است که کسی توجهی به مشکلات ندارد.

مبصری گفت: بخش خصوصی در گلستان تحت فشار بسیار شدیدی است و حالا هم با اخذ مالیات از بخش کشاورزی به طور کل استان با بحران اقتصادی زیادی روبرو خواهد شد.

وی بیان کرد: افشار آوردن به بخش خصوصی برای اخذ مالیات یعنی مصادره نرم بخش خصوصی و تمام.

مبصری ادامه داد: متاسفانه استان در بخش لابی گری و دریافت بودجه های کلان در در سطح کشوری بسیار ضعیف عمل کرده است و تا کنون مسئولان و‌ نمایندگان نتوانسته اند حق استان را مطالبه کنند .

وی افزود: امروز با اعلام‌۲هزار تومان افزایش گوشت مرغ سایت دامپزشکی بسته شده است .

دبیر انجمن تولید کنندگان زنجیره ای گوشت مرغ کشور گفت: این صنعت بیش‌از ۵۵درصد اشتغال استان را در خود جای داده و رکود و عدم سرمایه گذاری یعنی بیکاری  و سیاست های انقباظی بانکها نیز عامل دیگری  بر افزایش چالش های تولید کنندگان  شده است .

وی گفت: صنعتی که امنیت غذایی را تامین میکند امروز با عدم حمایت های لازم بخصوص منابع بانکی روبرو شده است و چگونه است که این معادلات به رغم پیگیری ها و جلسات متعدد با مسئولان و نمایندگان حل نمی شود .

به گفته مبصری، محدودیت منابع برای تولید کنندگان مساوی است با بحران امنیت غذایی چرا که دیگر توانی برای ادامه دادن نیست.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار