رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان:

رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان گفت: ۹۹ درصد گندمکاران استان که ۷۵۶ هزار و ۸۹۱ تن از تولیدات امسال را به دولت فروخته بودند، مطالبات خود را دریافت کردند.

۹۹ درصد گندمکاران استان مطالبات خود را دریافت کردند/صدور مجوزهای بدون نام برای نخستین بار در گلستان

به گزارش خبرنگار گلستان 24، محمد برزعلی روز سه‌شنبه در نشست قرارگاه خبری شهید همدانی استانداری گلستان، اظهار کرد: امسال یک میلیون 50 هزار تن گندم در استان تولید شد که این رقم به دلیل ورود به موقع  کارشناسان و متخصصان این حوزه در رابطه با ممانعت از بیماری زنگ زرد به گندم زارهای گلستان بود که نتیجه مثبت آن در زمان برداشت دیده شد.

وی افزود: در حوزه محصولات پروتئینی گلستان جزو استان های تامین کننده دیگر استان ها از جمله تهران است که 23درصد پروتئین مورد نیاز این شهر توسط استان تامین می شود.

برزعلی گفت: گلستان قادر است روزانه به طور متوسط بین 350تا 045 تن گوشت مرغ تولید کند در برخی موافع این رقم به 700 تن هم می رشد.

وی ادامه داد: مصرف گوشت مرغ در استان 120 تن است و در بخش تحم مرغ نیز بالای 180 تن تولید داریم که از این مقدار مصرف استان 60 تن است.

برزعلی افزود: در هفته دولت امسال ۳۰ طرح بخش کشاورزی با بیش از ۲ هزار و ۵۶ میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری می‌رسد که از این تعداد ۲۱ طرح عمرانی با اعتبار ۲۳۵ میلیارد و ۹۱۵ میلیون ریال است .

وی گفت : این طرح‌ها در حوزه‌های شیلات، صنایع تبدیلی، دامپروری، باغبانی و حفظ نباتات است .

برزعلی بیان کرد: امسال ایجاد ۵ هزار فرصت شغلی در بخش کشاورزی استان هدفگذاری شده و در این راستا از ابتدای سال تاکنون ۲ هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی با تلاش دستگاههای زیر مجموعه ایجاد گردید. 

وی افزود: با توجه به اینکه امسال توسط مقام معظم رهبری سال تولید، دانش بنیان و اشتغال نامگذار ی شده لذا  در اقدامی بی نظیر با حمایت استاندار طرح صدور مجوزهای بدون نام برای نخستین بار در کشور در استان کلید خورده است و امید داریم سرمایه گذاران زیادی با صدور این مجوز به استان مراجعه و در اینجا سرمایه گذاری کنند.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار