مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان با اشاره به استفاده از ظرفیت موقوفات در راستای افزایش تولید، کارآفرینی و اشتغال، گفت: در راستای اقدامات انجام‌شده، درآمد موقوفات در استان، افزایش ۱۰۰ درصدی داشت.

درآمد موقوفات گلستان ۲ برابر شد

به گزارش گلستان 24، حجت‌الاسلام حسین مهدیان امروز اظهار کرد: تغییر رویکرد در ایجاد ارزش افزوده و افزایش دارایی موقوفات برای تحقق منویات و نیت‌های واقفان و تحقق منویات فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی در دستور کار اوقاف و امور خیریه قرار گرفته که این مساله در حوزه‌های مختلف بهداشتی و درمانی، ایجاد کارگاه‌های تولیدی اجرایی شده و تاکنون برکات زیادی به همراه داشته است.

وی گفت: در حوزه سرمایه‌گذاری نیز تفاهم‌نامه‌ای با رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور منعقد شد تا بیشتر مردم استان از ظرفیت اوقاف و امور خیریه در کشور و استان بهره‌مند شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان ادامه داد: در راستای تحقق این تفاهم‌نامه اقدامات خوبی انجام شده که توسعه مجموعه بزرگ دامپروری دام سنگین شهرستان گرگان، ایجاد مجموعه پرورش دام سبک، اجرای بیش از ۱۰ پروژه خرد شهرستانی، پرورش ماهیان سردابی و خاویاری از جمله این اقدامات است.

مهدیان به استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: نهالستان درخت صنوبر هیبریدی ویژگی‌های خاص دانش‌بنیانی دارد و از قابلیت ارسال نهال به سراسر کشور برخوردار است.

به گفته وی؛ خزانه مادری درخت صنوبر هیبریدی در امامزاده روشن‌آباد کردکوی قرار دارد و سال گذشته بالغ بر ۳۰ هزار اصله درخت از مجموعه خزانه مادری این درخت در بقاع متبرکه استان کاشته شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان تاکید کرد: اوقاف یک مجموعه فرهنگی و خدماتی در نظام مقدس جمهوری اسلامی است که توانست در این ۲ حوزه مهم خدمات ارزنده‌ای را به مردم ارائه کند.

مهدیان از وجود بیش از هزار و ۹۰۰ موقوفه و ۴۶ هزار رقبه در گلستان خبر داد و افزود: ۸۰ درصد از این موقوفات مربوط به عزاداری امام حسین(ع) است که نشان از اعتقاد، التزام و محبت گلستانی‌ها به خاندان عصمت و طهارت دارد.

وی به وجود ۱۲۳ امامزاده و بقعه متبرکه در استان گلستان اشاره کرد و یادآور شد: همچنین بیش از سه هزار مکان مذهبی اعم از مسجد، تکیه و حسینیه در استان وجود دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار