مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان از کاشت ۳۰ هزار درخت در امامزادگان و بقاع متبرکه استان خبر داد.

کاشت ۳۰ هزار درخت در محوطه امامزادگان و بقاع متبرکه  گلستان

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین مهدیان امروز شنبه در مراسم تکریم و معارفه رئیس اداره اوقاف و امور خیریه علی آباد کتول، مجموعه اوقاف و امور خیریه را مجموعه‌ای خدماتی فرهنگی دانست و گفت: اکنون بیش از هزار و ۹۰۰ موقوفه و بیش از ۴۶ هزار رقبه در مجموعه استان گلستان داریم که ۸۰ درصد آن مربوط به عزاداری امام حسین (ع) است و این نشان از اعتقادات مردم استان دارد.

وی با بیان اینکه ۱۲۳ امامزاده در استان گلستان واقع شده است، افزود: بیش از سه هزار مکان مذهبی، چون مسجد، تکیه و حسینیه در استان وجود دارد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: طی سال‌های اخیر اوقاف گلستان در حوزه پرورش ماهی، بهداشت و درمان، کشاورزی و سایر امورات ورود کرده و نتایج بسیار خوبی را به دست آورده است.

وی یادآور شد: طبق گزارشات انجام شده درآمد اداره کل اوقاف استان افزایش ۱۰۰ درصد را به همراه داشته است.

مهدیان با اشاره به انعقاد تفاهم نامه توسط ریاست سازمان اوقاف کشور در استان، افزود: در راستای تحقق این تفاهم نامه اقدامات شایسته‌ای صورت گرفت و کار‌های خوبی در مجموعه دام سنگین شهرستان گرگان شکل گرفته است.

وی یادآور شد: مجموعه دام پروری دام سنگین شهرستان گرگان نسبت به افزایش ظرفیت با نوع نژاد‌های متفاوت یکی دیگر از برنامه‌هایی بود که مقدمات آن فراهم شده و در حال اجرا است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: در حوزه پرورش دام سبک، با پیگیری‌های که صورت گرفت در پایان سال ۱۴۰۲ اولین مرحله از ایجاد مجموعه دامپروری سبک گلستان به پشتوانه موقوفات با نژاد رومن در استان راه اندازی شد.

وی یادآور شد: بیش از ۱۰پروژه خرد شهرستانی در مجموعه استان آغاز به کار کردند و مقدمات صدور مجوز آن فراهم شده و برخی‌ها شروع به کار کردند که در طول سال شاهد بهره برداری این پروژه‌ها خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه در استان با به کار گیری شرکت‌های دانش بنیان خصوصاً در بخش درخت صنوبر هیبریدی اکنون به مرحله‌ای رسیده که این قابلیت را دارد به دیگر استان‌های کشور نهال ارسال کند، افزود: سال گذشته بالغ بر ۳۰ هزار درخت در امامزاده‌ها و موقوفات گلستان کاشته شد / مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار