معاون صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی کشور خبر داد

معاون صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی کشور از تامین اعتبار واحدهای نیمه فعال و تعطیل خبر داد و گفت: واحدهای صنعتی فعال و با پیشرفت فیزیکی بالا در کشور حمایت می‌شوند.

حمایت از واحدهای صنعتی فعال در کشور

به گزارش گلستان24، غلامرضا سلیمانی ظهر امروز در مراسم افتتاح طرح‌های تولیدی در مینودشت اظهار داشت: اولویت نخست با واحدهای فعالی است که  مشکل سرمایه در گردش دارند و اولویت دوم حدود 8 تا 9 هزار واحد صنایع با پیشرفت بالای 70 درصد است که با کمک اندکی می‌توانند،به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: ضمانت سرمایه‌گذاری صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک کشور برای شرکت‌ها از یک میلیارد تومان به 3 میلیارد تومان افزایش یافته است.

معاون صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی کشور با اشاره به  تهیه بسته بیمه یکپارچه واحدهای کوچک صنعتی  تصریح کرد: در گذشته هیچ بیمه‌گذاری پرداخت چک‌های پرداختی و کارکنان واحدهای کوچک کمتر از 50 نفر را بیمه نمی‌کرد که ما با شرکت  بیمه ایران این بسته یکپارچه را تهیه کردیم و یک بیمه‌نامه جدید و خاص تدوین شده است.

سلیمانی افزود: ما به اعضای خوشه‌ها یارانه پرداخت می‌کنیم و برای توسعه بازار در صورتی که واحدهای صنعتی بخواهند در نمایشگاه‌های خارجی حضور یابند به آنها کمک می‌کنیم و شرکت‌های مدیریت صادراتی برای آنها تشکیل داده‌ایم و با هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری تفاهم کرده‌ایم که به واحدهای صنعتی کوچک اقتصادی دارای مشکل کمک مالی کنند.

وی افزود: برای پس از تحریم هم 320 واحد صنعتی در درون شهرک‌های صنعتی شناسایی کردیم که به دنبال شریک خارجی بودند که طرح‌های آنها را  دریافت کردیم و با همکاری سازمان سرمایه‌گزاری خارجی برای آن‌ها فرمتی در 2 صفحه به زبان لاتین آماده کردیم تا به سفرا و هیئت‌های تجاری بدهیم تا طرح‌های آن‌ها را پیگیری کنند.

معاون صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی کشور اظهار کرد: شهرک فن‌آوری غذایی و بیوتکنولوژی در مشهد راه‌اندازی شده که ماموریت آن ملی است و 70  واحد مشاوره فنی دارد.

سلیمانی افزود: مراکز خدمات کسب و کار در کشور فعال شده و حدود 10  فن بازار در کشور شکل گرفته تا بتواند به  فن‌آوری بنگاه‌های کوچک کمک کند.

وی تصریح کرد: در حوزه منابع انسانی تا 80 درصد بودجه آموزشی کارکنان آن‌ها را  تامین می‌کنیم و می‌توانیم سالانه تا 70 هزار نفر را آموزش بدهیم که بودجه آن را سازمان تامین کرده است.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار