در گفتگو با ناهید داورپناه

نوازنده تار اهل تهران با انتقاد از بی تفاوتی خانه موسیقی ایران نسبت به وضعیت مزار استاد لطفی گفت: شنیدم موقع دفن استاد در گرگان خیلی شلوغ بود اما الان چرا وضعیت اینجا به این صورت است؟

انتقاد از بی تفاوتی خانه موسیقی ایران نسبت به وضعیت مزار استاد لطفی

 به گزارش گلستان24، عصر روز چهارشنبه 31 تیرماه بر سر مزار استاد لطفی واقع در محله سبزه مشهد با دو خانم اهل تهران مواجه شدیم که برای قرائت فاتحه بر سر مزار استاد لطفی به این مکان آمده بودند .

با آنها هم صحبت که شدیم فهمیدیم اهل موسیقی هستند که برای کنسرت علیرضا قربانی به گلستان سفر کرده و چون ارادتی هم نسبت به استاد لطفی داشتند برای قرائت فاتحه به بافت تاریخی سبزه مشهد آمده اند.

اما "ناهید داورپناه" و دوستش در کمال ناباوری و تعجب ، از اینکه بعد از نزدیک به دو سال هنوز برای استاد و ساختن مجتمع فرهنگی هنری وعده داده شده ،  کاری انجام نشده گلایه داشتند .

با هم بخشی از صحبتهای این فعال هنری و نوازنده تار را می خوانیم:

خود را ناهید داورپناه متولد تهران و نوازنده تار معرفی می کند و اینکه مدتی شاگرد استاد لطفی بود و از محضر اساتیدی چون علیزاده و قربانی و  سایر افراد این حوزه بهره مند شده است .

داورپناه در ادامه کنار قبر لطفی می نشیند و اینچنین سخن آغاز می کند: استاد محمدرضا لطفی یکی از اساتید برجسته و یگانه در سطح ایران و بین الملل بود و اساتیدی که الان مطرح هستند به نوعی شاگرد ایشان بودند و هر کدام به شکلی از ایشان نواختن را فرا گرفتند.

وی ادامه داد: استاد لطفی دهه اول انقلاب را در آمریکا بودند اما از وقتی به ایران آمدند، شاگردان زیادی را تربیت کردند و چون خواسته خودش بود که در زادگاهش گرگان دفن شود ، بعد از فوتش به اینجا انتقال داده شد.

این نوازنده تار افزود: انتظار می رفت دست اندر کاران بخش موسیقی مخصوصا خانه موسیقی ایران برای این هنرمند برجسته آنچنان که شایسته وی بود مجتمعی فرهنگی هنری بسازد تا هر بیننده ای در نگاه نخست با اهل موسیقی بودن استاد آشنا شود و موسیقی و استاد لطفی به مردم معرفی شود.

ناهید داورپناه تصریح کرد: من از دیدن این صحنه که یک قبر ساده را در یک زمینی گذاشتند تعجب کردم چرا که یک ایشان با این درجه از هنر موسیقی ، مانند افراد ساده دفن شده اند و من شنیده بودم که هنگام تدفین استاد گرگان خیلی شلوغ بود اما این افراد الان کجا هستند و چرا برای استاد کاری نمی کنند.

وی با اشاره به اینکه اولین بار است که به گرگان آمده ، تاکید کرد: ما برای کنسرت علیرضا قربانی آمدیم و من مطمئنم که علیرضا قربانی نیز به نیت استاد لطفی به گرگان آمده است .

داورپناه با انتقاد از خانه موسیقی ایران گفت: هر عضوی از اعضای خانه موسیقی اگر با مشکلی برخورد کردند ، باید خانه موسیقی به آن رسیدگی کند اما شاهدیم که اخیرا دو تن از فعالین این حوزه دچار بیماری شدند اما خرج آن را از جیب پرداختند .

وی در پایان از رسانه ها و خبرنگاران خواست ساخت مجتمع فرهنگی هنری استاد لطفی در این مکان را پیگیری کنند تا این استاد بزرگ فراموش نشود.

انتهای پیام /

 

davarpanah02

 

گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار