سپرده هایی که بازگشت ندارد

در حال حاضر برخی از سپرده گذاران و شاغلین در موسسه مالی و اعتباری "میزان" در مقابل ساختمان بانک مرکزی واقع در خیابان میرداماد تهران تجمع کرده اند.

دسته گل جدید یک مؤسسه مالی و اعتباری

به گزارش گلستان 24 چند سالی است که فعالیت موسسات مالی و اعتباری در کشور افزایش یافته است طوری که حتی گفته می شود برخی از آنها بدون مجوز بانک مرکزی فعال هستند.

این در حالی است که بارها و بارها توقیف این موسسات بدون مجوز توسط بانک مرکزی به تعویق افتاد تا سپرده گذاران زیادی بعد از عیان شدن مشکلات زیاد این موسسات مالی و اعتباری برای دریافت پول های خود دست به دامان بانک مرکزی شوند.موسساتی که با شعارهای رنگارنگ در مقابل چشمان مسئولان بانک مرکزی می آیند و در مقابل همان چشمان هم می روند.

سردسته این موسسات توقیفی که حتی خبر توقیف آن افراد زیادی را درگیر خود کرد موسسه مالی و اعتباری بهمن ایثار بود که اغلب سپرده گذاران شمال کشور را به واهمه انداخت و اصلا بحث داغ توقیف و پلمب موسسات غیر مجاز توسط بانک مرکزی بعد از توقیف این موسسه کلید خورد.این در حالی است که از آن زمان تا کنون تجمع های زیادی را در کشور به دلیل نگرانی مردم برای سپرده هایشان در این موسسات مالی و اعتباری شاهد هستیم.

اگرچه هشدارهای بانک مرکزی مبنی بر عدم سرمایه گذاری در این نوع موسسات به دلیل پرداخت سود بیشتر به سپرده بی فایده است، اما قطعا باید بانک مرکزی در نظر داشته باشد که پیشگیری بهتر از درمان است و این راه را در پیش گیرد تا قبل از آغاز فعالیت این موسسات جلو فعالیت آن گرفته شود.

در حال حاضر مطلع شدیم که برخی از سپرده گذاران در موسسه مالی اعتباری میزان و همچنین برخی از کارکنان این موسسه به ترتیب به منظور نگرانی از پرداخت سپرده هایشان و آینده شغلی خود، از مشهد به پایتخت سفر کرده و در مقابل بانک مرکزی در خیابان میرداماد تهران تجمع کرده اند.

گزارش ها حاکی از آن است که این افراد که تعدادشان حدودا 100 نفر است با در دست داشتن پلاکاردهایی در حال سردادن شعارهایی به منظور احقاق حق خود هستند.این در حالی است که تعدادی از ماموران نیروی انتظامی به منظور جلوگیری از هرگونه اختلال در رفت و آمد در اطراف تجمع کنندگان حضور دارند.

این موسسه که استارت آن در سال 79 و در شهر مقدس مشهد خورده بود در شهرهای تهران و سمنان هم فعالیت داشت اما به دلیل مشکلات مختلف در نهایت در خرداد ماه سال جاری توسط بانک مرکزی منحل شد و بانک صادرات مامور شد تا با فروش اموال این موسسه تکلیف بدهی های این موسسه سرگردان را مشخص کند.

در هر صورت به نظر می رسد در این میان یکی از مشکلات این چنینی که برای کارکنان این موسسات و سپرده گذاران آن به وجود می آید عدم نظارت دقیق بانک مرکزی است.و امید به این دو سوال توسط بانک مرکزی که اگر میزان مجوز نداشت چگونه توانست 15 سال فعالیت کند و اگر مجوز داشت که چگونه تحت نظارت بانک مرکزی این مشکلات برای کارکنان و سپرده گذاران این موسسه به وجود آمد و اکنون با دستور انحلال، تکلیف آنها چه خواهد شد؟

فرهنگ نیوز

ارسال نظر

آخرین اخبار