مدیرکل راه و شهرسازی گلستان خبرداد؛

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از بهره برداری و کلنگ زنی ۹۱ پروژه عمرانی در حوزه راه و مسکن با اعتباری بالغ بر ۱۰۹ میلیارد تومان در ایام دهه فجر امسال خبر داد.

افتتاح و کلنگ زنی ۹۱ پروژه عمرانی راه وشهرسازی گلستان در دهه فجر

به گزارش گلستان24، ابراهیم مبارک قدم با اعلام این خبر، افزود: این پروژه ها شامل بهره برداری از ۴۷ پروژه در بخش راهداری، ۲۳ پروژه در بخش مسکن، ۱۶ پروژه در بخش ساخت و توسعه راه ها و دو پروژه در بخش فنی و اجرایی و شهرسازی و معماری می شود.

به گفته وی، دو پروژه در بخش ساخت و توسعه راه های استان نیز از پروژه های قابل کلنگ زنی است که اعتبار مورد نیاز آنها یک میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان برآورد شده است.

وی بیان کرد، تابلوهای اطلاعاتی و علائم ایمنی، تعمیر و مرمت ۷ دستگاه پل و توسعه راهدارخانه ها و ارتقای سامانه گویای ۱۴۱ از حالت آنالوگ به دیجیتال بخشی دیگر از پروژه های راهداری است که در مجموع با اعتباری حدود ۳۸ میلیارد تومان به بهره برداری خواهند رسید.

مبارک قدم ادامه داد: در بخش ساخت و توسعه راه ها نیز، بهره برداری از پروژه های احداث و آسفالت راه های روستایی همچون راه روستایی لیرو فرنگ در گالیکش و رحیم آباد در آزادشهر،آغاز می شود.

وی اظهار داشت: هفت پل باکسی در محور دادلی غزنین مراوه تپه، یک پل در سه راهی چلی و ۴۰۰ متر دیوار سنگی ملاتی در محور سیامرزکوه علی آباد کتول و پل زرین گل از جمله پروژه های ساخت و توسعه راه های استان است که با اعتباری بیش از ۱۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از محل منابع مالی ملی و استانی به بهره برداری می رسند.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان همچنین از واگذاری یک هزار و ۱۷۵ واحد مسکن مهر در ایام دهه فجر امسال به متقاضیان خبر داد و گفت: برای بهره برداری از این واحدها حدود ۴۹ میلیارد تومان منابع مالی صرف شده است.

مبارک قدم اظهار کرد: ۶۹۲ واحد از این پروژه ها مربوط به تعاونی ها و تفاهم نامه های سه جانبه و ۴۸۳ واحد مربوط به واحدهای خودمالکی در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت و کمتر از آن می شود.

به گفته وی، شهرستان های آزادشهر، علی آباد کتول، گرگان، گنبد، مینودشت، بندرترکمن، کردکوی، گمیشان، بندرگز، رامیان و گالیکش شهرهای مشمول این پروژه ها هستند.

به گفته وی، اعتبار هزینه شده برای آماده سازی این واحدها از محل تسهیلات و سهم آورده مردم تامین شده است.

مبارک قدم، همچنین از رونمایی طرح جامع و تفصیلی نگین شهر در شهرستان آزادشهر به عنوان یکی دیگر از پروژه های عمرانی این اداره کل در ایام دهه فجر نام برد و گفت: برای تهیه این طرح حدود ۴۹ میلیون تومان از محل منابع ملی هزینه شده است.


انتهای پیام/مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار