فرمانده نیروی انتظامی شهرستان مینودشت از دستگیری دو جاعل اسکناس‌های تقلبی خبر داد.

جاعلان اسکناس‌های تقلبی در مینودشت دستگیر شدند + تصاویر

به گزارش گلستان24، سرهنگ « سید داود حسینی» در این خصوص گفت: در پی کسب خبری مبنی بر این که دو نفر جاعل که در امر تهیه و چاپ اسکناس و چک پول‌های تقلبی در سطح شهرهای شرق استان فعالیت می‌کنند، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

minookhabar53 2

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی شهرستان با انجام تحقیقات پلیسی، محل فعالیت آنان را در یکی از محله‌های مینودشت شناسایی و با هماهنگی مراجع قضائی طی یک عملیات پلیسی دستگیر کردند.

سرهنگ حسینی گفت: در بازرسی از محل فعالیت آن ها، کاغذ مخصوص اسکناس، دو دستگاه کیس و دو عدد لپ تاپ حاوی نرم افزار چاپ اسکناس های جعلی با ارزش‌های ریالی متفاوت کشف شد.

این مقام انتظامی اضافه کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی به شهروندان توصیه کرد: در هنگام دریافت چک پول و اسکناس به نکات امنیتی تعبیه شده در آن دقت کرده تا در دام سود جویان که اقدام به چاپ اسکناس تقلبی می‌کنند گرفتار نشوند.

فرمانده انتظامی مینودشت در خصوص راه های تشخیص چک‌پول‌های جعلی و اصلی گفت: یکی از راه‌های تشخیص چک‌پول‌های اصلی از فرعی کشیدن دستمال کاغذی بر روی آن است به گونه ای که اگر با کشیدن دستمال کاغذی بر روی چک پول دستمال رنگی شد، به معنای اصل بودن آن است در غیر این صورت جعلی است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از راه‌های تشخیص چک‌پول‌های اصل از جعلی، تاباندن اشعه ماوراء بنفش است که اگر به آن دسترسی ندارید در بازار ماژیک‌های مخصوص تشخیص اسکناس‌های اصل موجود و خاصیت این ماژیک‌ها به گونه‌ای است که تنها روی اسکناس‌های تقلبی رنگ پس می‌دهند و اگر روی اسکناس‌های تان نقش ایجاد نکرد، یعنی پول‌ شما اصل می باشد.

این مقام انتظامی به آخرین طریقه شناسایی چک‌پول‌های جعلی از اصل آن اشاره و بیان کرد:‌ اصل مهم دیگر، داشتن زبری و برجستگی در کناره‌های ایران چک است که اگر دارای این برجستگی‌ها باشد به معنای اصل بودن آن است.

سرهنگ حسینی در پایان از شهروندان خواست در صورت مواجه شدن با چنین مواردی مراتب را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 گزارش کنند.

minookhabar53 2

minookhabar53 2

minookhabar53 2

انتهای پیام/

منبع: مینوخبر

ارسال نظر

آخرین اخبار