مصاحبه با بسطامی شهردار کردکوی قسمت دوم

مردم بدانند که بنده بعنوان شهردار در جلسه شورا بارها اعلام کردم که اگر اعضا لایحه را بپذیرند ما برای جذب سرمایه گذار فراخوان زده و موضوع را با نظارت کامل شورا پیش خواهیم برد که متاسفانه اصلا به اظهارات بنده توجه ای نشد.

در اوج مشکلات  و سنگ اندازی ها کاری کردیم که شهرداران سابق در اوج رونق اقتصادی خود نکردند

بسطامی شهردار کردکوی

به گزارش گلستان 24 ، مصاحبه کردکوی نیوز با علی اکبر بسطامی «قسمت دوم»مصاحبه ای را که کردکوی نیوز با شهردار انجام داده بود همانطور که وعده داده بودیم به اطلاعتان برسانیم:
 

   کردکوی نیوز: پای دردل مردم که مینشینیم از وضعیت عمرانی وچاله چوله ها ناراضی هستن،از وضعیت آسفالت شکایت دارند؟؟  

شهردار بسطامی: خب حق دارند که شاکی باشند،بنده و همکارانم وظیفه داریم که شرایط آرامش را برای مردم ایجاد کنیم.ما در سال۹۴ دو سری لکه گیری کامل معابر اصلی سطح شهر را داشتیم و تهیه قیر سال۹۳که بلا تکلیف بوده را نیز جذب کردیم ودراین هفته نیز  قیر ۹۴را جذب کردیم.قیر۹۳در برخی از نقاط شهراجرا شد و آسفالت در محلات عباس آباد،پایین محله و ولاغوزو خ شهید بهشتی و ... انجام شد و انشاالله بزودی بحث آسفالت را پیش رو خواهیم داشت.من در آغازین جلسه شورای اداری شهرداری کردکوی در سال 95 به همه دوستان و همکاران اعلام کردم که انشالله سال۹۵را سال اقدام وعمل ویژه عمرانی و اجرای تعریض گره های بزرگ خیابانهای اصلی قرار میدهیم چرا که دیگر دغدغه زیرساختی واداری نداشته وشرایط برای اجرای پروژه های بزرگتر فراهم شده است.خب در سال ۹۵اقدامات خوبی هم صورت گرفته که میشود به تعریض ارزشمند ‌۸متری آل هاشم که خ شهید بهشتی رابه عقیلی محله ارتباط میدهد.به تعریض ارزشمند خ مولوی روبروی مسجد رحیمی که یک مسیر صعب العبور وسخت بازگشایی شد.

به توافق تعریض ارزشمند و دور از انتظار بانک ملت سابق که توافق نامه امضا شده وفقط منتظر نظریه شورای محترم هستیم تا تعریض رابصورت کامل انجام بدهیم ، اشاره کرد و در ادامه نوید رایزنی برای تعریض های بزرگتر و بهتر را به مردم بدهیم.لازم است بدانید که ما برای انجام این تعریض ها گاها با گل و شیرینی به منزل بزرگواران رفته و میرویم وپیگیر هستیم اینکه مردم میبینند تعریض های ارزشمندی صورت گرفته آن هم  در شرایطی  که شهرداری رونق اقتصادی چندانی ندارد ، بواسطه لطف بزرگواران و تعامل سازنده شهرداری است وگرنه اگر خریدنی بود شهرداران سابق که پول خوبی در شهرداری و مدیریت شهری داشته اند میتوانستند قطعا موفق تر باشند، در واقع در اوج مشکلات  و سنگ اندازی ها کاری کردیم که شهرداری در اوج رونق اقتصادی خود نکرده است. البته درابتدای صحبت هایم گفتم که شهرداری  در اوایل حضور بنده قدرت مانور عمرانی را نداشته است.

در خصوص سد معبر؟؟؟؟

ببینید زمانی سد معبر حل میشود که همه یکدل و یکجهت باشند بارها شده به مامور سد معبر شهرداری توهین شده و کسی حمایت نکرده است. در بحث سد معبر نگاه بنده با نگاه  ریاست محترم اتاق اصناف هم جهت است یعنی اینکه  بایستی با این موضوع مقابله شود اما وقتی انجام میشود و دقیقا شخصی که سد معبر کرده اعلام میکندکه حتی «شهردارم نمیتواند جلوی مرا بگیرد» بنظر شما چه باید کرد؟اخیرا ریاست محترم شورا نامه ای به افراد میدهدکه بروید از شهردار مجوز بگیریدو خطاب به شهردارکه مجوز فروش هندوانه و......را صادر کن.سوال اینجاست آیا ایشان نمیدانندکه این همان سد معبر است؟ چرا دوست دارند شهردار را با مردم روبرو کنندو حاشیه سازی کنند؟

یادم است در زمستان 94 اجراییات شهرداری داربست یک عامل سد معبر را جمع کردند اما در سایت ها نوشتند که شهردار! آیا مشکل فقط لبو فروش است؟ خیر عزیز دل مشکل لبوفروش نیست مشکل سد معبر است وبهتر است دوستان کمی به کتاب قانون مراجعه و رسالت یک خبرنگار اسلامی را رعایت کنند ، همان دوست عزیزی که نسبت به این ماجرا انتقاد دارند آیا خبر دارند که در سال گذشته ما دو سقوط داربست در شهر داشته و خسارت پرداخت کرده ایم؟آیا خبر دارند همان لبوی کنار جوی آب سطح شهر امکان بروز صدها بیماری و امراض غیر قابل جبران را برای مردم شهر در پی خواهد داشت؟پس خوب است مدافع عام باشیم تا افراد خاص.

در خصوص استقرار میوه فروشان و دست فروشان نیز به زودی جلسه ای مشترک با اصناف داریم ومکانی را برای آنها در نظر گرفته ایم وهمچنین وانت بار های کرایه ای را که ان شاالله از مرکز شهر جمع آوری و به حاشیه ی قابل دسترس شهر منتقل میشوند.       چون گوشه ای از بحث به ماهی فروشها نیز مربوط میشود این را هم اضافه کنم که ان شاالله بازار ماهی فروشان شهر در بلوار امام رضا شرقی به زودی راه اندازی میشود.

بسطامی شورا کردکوی

کردکوی نیوز:درخصوص بحث درخت کاری؟چه اقداماتی برای شهر انجام داده و یا انجام خواهید داد?    

      ما در پایان سال 94 به دستور استاندار معزز و محترم گلستان بحث ایجاد نوار سبز گردشگری را در5 محور اصلی و ورودیهای شهر اجرا کردیم ونهال کاری به صورت کامل انجام شد .ورودی گرگان - ورودی بندرترکمن-ورودی بندرگز-ورودی سالبکنده و ورودی بالاجاده کاملا درخت کاری شد و در داخل شهر و نقاط مختلف هم درختکاری صورت گرفته است.دربرنامه ی امسال در نظر داریم که خیابان های مختلف را به صورت یکپارچه وبه شکل منظمی درختکاری انجام دهیم ، درواقع هر خیابان با یک گونه ی خاص درخت کاشته شود و برای محور اصلی کردکوی نیز نهال 2ساله ی چنار خریداری کردیم که ان شالله در فصل کشت درخت قطعا تصویر زیبایی از کاشت چنار در کردکوی خواهیم داشت که یادآور گذشته ی نهایی چندان دور شهرمان را دارد که مملو از درختان چنار بود که نماد بزرگی از اوج قدرت خداوند در 4فصل سال بود.

کردکوی نیوز:به جا گذاشتن کار بزرگ و یادگاری ؟؟از خودتان چیزی باقی خواهید گذاشت?

  هرکسی دوست دارد از خودش خاطرات وروزای خوش و اتفاقات خوب را به جا بگذارد در شرایطی که همه چیز در آرامش باشد و تعامل و همکاری برقرار باشد.   سوال اینجاست : آیا پروژه ی مجتمع تجاری -رفاهی-خدماتی که کلی لایحه به شورا ارسال و همچنان بلاتکلیف است کار بزرگی نیست؟ پروژه ای که در آن همه ی نداشته های کردکوی دیده شده بود :سینما،استخر،خانه ی تئاتر ،رستوران گردان ،...... تجاری و شهربازی مدرن.  حالا برخی بهانه اسم و رسم سرمایه گذار را مطرح میکنند اما لازم است مردم بدانند که بنده بعنوان شهردار در جلسه شورا بارها اعلام کردم که اگر اعضا لایحه را بپذیرند ما برای جذب سرمایه گذار فراخوان زده و موضوع را با نظارت کامل شورا پیش خواهیم برد که متاسفانه اصلا به اظهارات بنده توجه ای نشد.

 آیا پروژه ی هتل آپارتمان سنگ شکن قائم که لایحه آن به شورا ارسال شد و با لطف بزرگواران رد گردید کار بزرگی نبوده و نیست؟ پروژه ای که جدای از پرداخت بدهی 40 میلیونی شهرداری به شرکت مورد نظر، ورود یک سرمایه گذار بین المللی را در پی داشت وجدای از بحث گردشگری بحث اقتصادی خوبی برای شهر و شهرداری به ارمغان میاورد. با قبول آن لایحه شهرداری در سال 94 میتوانست بالغ بر 200 میلیون تومان مصالح جهت خدمات عمرانی خریداری و در کنارش صاحب یک هتل آپارتمان مدرن در شهر شود که متاسفانه با رای بزرگواران رد شد.

آیا پروژه ی پارکینک طبقاتی که معضل حال حاضر و آینده نزدیک کردکوی عزیز است، کار کوچکی بودکه همچنان در شورا بلاتکلیف مانده است؟ آیا پروژه ی بوستان همدلی که برخی آن را مبدل به پتکی کرده وبر سر شهرداری میکوبند کار کوچکی بود؟لازم است برای بزرگواران توضیحاتی را در این زمینه ارائه بدهم : ما در بدو ورود مسابقه ی طراحی المان شهری را برگزار کردیم و طی داوری یک گروه از جوانان کردکوی برنده شدند و بعد از آن کل کار را به سه فاز تقسیم وگام به گام پیش رفتیم در ابتدا با توافق دو طرف کارهایی که از شهرداری ساخته بود بدون هزینه اجرا وفقط با نظارت برنده ی طرح واجرای پرسنل شهرداری برای کم شدن هزینه صورت پذیرفت مثل جا به جایی سرویس بهداشتی ،رنگ آمیزی معابر پارک،بازسازی وسایل پارک ،شهربازی استاندارد کودک ،نورپردازی و روشنایی پارک ،اجرای آبخوری جدید  و بازسازی شرایط موجود قبل،کف سازی پارک کودک،اصلاح درختان و ترمیم چمن های درون پارک وآفت زدایی درختان که این خود پس از سال ها انجام گرفته که در واقع پارک شهرداری را از یک فضای بسته وجایگاه افراد معلوم الحال به فضای تفریحی مبدل کرده که خانواده ها از آن استقبال خوبی کرده اند و البته جای کار بیشتری دارد.

در اواسط کار، شخصی جهت اجرای شهربازی به شهرداری مراجعه کرد وما بوستان همدلی را به ایشان پیشنهاد دادیم  وایشان نیز با قبول هزینه ی اجرای کل پروژه ی بوستان وشهربازی به صورت همزمان و کوتاه مدت مشروط به اجرای طرح برنده ی مسابقه ی طراحی و تحت نظارت شهرداری و برنده مسابقه،نقطه ی درخشانی را در ذهن بنده ایجاد نمودند که عامیانه بگویم با یک تیر دو نشان را زدیم (هم پارک را احیا میکردیم و هم یک شهربازی در کردکوی ایجاد میشد)، لایحه ی سرمایه گذاری به شورا ارسال ومتاسفانه نه اینکه مصوب و رای گیری نشد بلکه دوستان شورا آن لایحه را محترمانه به یک پتک تبدیل کرده و در اختیار خبرنگارهای خود گذاشته و آن بنده ی خدا نیز بی خبر از همه جا و ان شاالله با نیت خیر شروع به تخریب وتشویش اذهان عمومی کردند که امیدوارم خداوند همه ی ما را هدایت نماید.ساده و عامیانه بگویم بنده در پیش خدا و وجدان خودم از قدم هایی که برداشتم هر چند که بی نتیجه ماند اما چون تلاش خود را کرده ام ، رضایت دارم  اما همیشه میگویم ای کاش کمی همدلی و تعامل بود تا گوشه ای از این خدمات را مردم ببینند و بهره مند شوند .

 

علی اکبر بسطامی

اتفاق بزرگ

 

دیگر اینکه سرمایه گذار را در موضوع ایجاد اقامتگاه گردشگری به شهر آوردیم وطی لایحه ای به شورا ارسال و با رای عزیزان شورا به مسیر استعلامات برده ایم که اگر خدا بخواهد ومسئولین استانی خصوصا در بحث منابع طبیعی وآب منطقه ای استان همراهی و تعامل نمایند بزودی این پروژه ی بزرگ و ارزشمند برای مردم کردکوی کلنگ زنی خواهد شد .کار بزرگ دیگر پل ارتباطی بین محله ی بالابلوک و ولاغوز است که طی قول استاندار شریف و فرهیخته استان در اربعین 94 کارهای مشاوره ای و اجرایی آن به اتمام رسیده و ان شاالله کلنگ زنی میشود. کار بزرگ دیگری نیز در راه است که ان شاالله و به لطف خدا اگر به نتیجه نهایی برسیم قطعا رسانه ای میکنیم و اطلاع رسانی میشود.

 

همه و همه ی اینها در شهرداری صورت گرفته که 187 نیرو دارد وماهیانه 300 میلیون تومان فقط حقوق پرداخت میکند که تنها محل درآمدی آن مردم هستند و در شرایط کنونی که ساخت و سازی انجام نمیشود و اوضاع نابه سامان شهرداری های کشور به لطف خدا در حال خدمت رسانی به مردم شریف کردکوی هستیم و واقعا جا دارد از بزرگواران شورا جناب آقایان زنگی و مصدق و خانم مقدم که با همه ی وجود بنده را حمایت کردند بسیار تشکرکنم چرا که هجمه های زیادی را خصوصا این روزها متحمل میشوند و همچون شمعی میسوزند و صبوری میکنند.

 

آخرین حرف؟علی اکبر بسطامی «شهردار»  اخرین حرفش در پایان مصاحبه با مردم شهرستان چیست?

 

 دوست دارم روزی برسد که شورا و شهرداری به تعامل و همراهی و همدلی برسند و این کشمکش های داخلی شورا با شهردار روزی در کردکوی به پایان برسد حرف آخرم اینکه به همین ماه پرمهر و برکت سوگند یاد میکنم که جز برای مردم شهرم قدم نگرفته ام و از رخداد های پیش آمده و عدم توفیق خدمت بهتر و اثربخش تر به مردم شریف کردکوی شرمنده و خجالت زده ام وامیدوارم مردم صبور کردکوی بنده ی حقیر را به بزرگواری و مهربانی خود عفو کرده واز همه حلالیت میطلبم. آرزوی سلامتی برای رهبر انقلاب ،طول عمر با عزت برای ایشان ،تعجیل در فرج مولا امام زمان(عج)،سلامتی پدران ومادران شهدا  و آرزوی صحت و سلامت برای امام جمعه ی شهرمان وتوفیق روزافزون برای همه خادمان مردم  را از خدای بزرگ خواهانم .     "یا علی"

 

در پایان جا دارد یکبار دیگر از شما که بمنظور شفاف سازی و روشن کردن افکار عمومی گام برداشته و پیش قدم شده اید تشکر کرده و مجددا اعلام کنم که بنده آمادگی گزارش عملکرد در جمع مردم با حضور منتقدین و عامه مردم شریف شهر کردکوی را دارم و برای پاسخگویی به مردمی که حق پرسشگری دارند آماده ام.

 

نویسنده : آذردخت کیا

ارسال نظر

آخرین اخبار