نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس:

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان این فرهنگ ضد سرمایه‌گذار را اصلاح کنند تا زیرساخت‌های گردشگرى و صنایع مادر تقویت شود.

برای تقویت زیرساخت‌های گردشگرى گلستان فرهنگ ضد سرمایه‌گذار اصلاح شود

 به گزارش گلستان24، حجت‎الاسلام سیدعلی طاهری اظهار کرد: یکى از ظرفیت‌های فوق‌العاده مهم استان گلستان، گردشگرى است توانمندی‎های جنگل، دریا، کوه و دشت و کویر که در بسیارى از استان‌های کشور فاقد آن هستند این ظرفیت همگى در استان گلستان وجود دارد.

وی تصریح کرد: گلستان یک ایران کوچک است که باید این ظرفیت‌های مغفول مانده گلستان به مردم کشور و حتى مردم خودِ استان معرفى شود.

علی طاهری

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: در اوج گرماى تابستان که دماى برخى از نقاط استان به 50 درجه سانتی‌گراد می‌رسد با یک ساعت طى مسیر به نقاط مرتفعى می‌رسیم که باید از وسایل گرم‌کننده استفاده کرد که این ظرفیت جذب گردشگر و توریسم در این استان است.

طاهری خاطرنشان کرد: از نقاط منفى موجود در استان زیرساخت‌های ضعیف است موقعیت مناسب گلستان باعث شده تا مسافران مشهد از گلستان عبور کنند اما ما به دلیل زیرساخت‌های کم نتوانسته‌ایم ماندگارى یک‌شب در استان را براى گردشگران ایجاد کنیم، این‌ها دلایلى است که باعث شده استان ما نتواند درآمد سرانه بالایى داشته باشد.

وی ادامه داد: متأسفانه در برخى اداره‌های استان، فرهنگ ضد سرمایه‌گذار وجود دارد، وقتى یک سرمایه‌گذار وارد استان می‌شود، به‌اندازه‌ای او را اذیت می‌کنند که پیشمان بشود و استان را رها کند.

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: برخى استان‌ها سرمایه‌گذارها را می‌قاپند، هیچ دردسرى براى سرمایه‌گذار ایجاد نمی‌کنند انتظار این است که مسئولان این فرهنگ ضد سرمایه‌گذار را اصلاح کنند تا زیرساخت‌های گردشگرى و صنایع مادر تقویت شود.

طاهری افزود: اقدام دیگرى که دولت و مجلس پیگیر بودند، ایجاد منطقه آزاد اقتصادى است، لایحه آن در کمیسیون اقتصادى تصویب‌شده و منتظر اعلام آن در صحن هستیم.

وی اضافه کرد: منطقه آزاد یک فرصت طلایى براى استان است منوط به اینکه از منطقه آزاد براى صادرات استفاده شود.

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: در برخى مناطق آزاد شاهد هستیم که تبدیل به کانالى براى واردات شده است، امیدواریم با تصویب منطقه آزاد گلستان، تولیدی‌هایی که با مشکلات فراوان در حال ادامه کار هستند، امکانى براى صادرات محصولات خود پیدا کنند و از این‌ جهت کمکى به تولید ملى در استان شود.

فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار