بعد از گذشت حدود 2 ماه

بعد از رسوایی حقوق های نجومی مدیران و دستور رئیس جمهور بر عزل و برکناری مدیران نجومی بگیر اما هنوز مدیران بانک تجارت که چندی پیش حقوق های نجومی آنان در رسانه ها منتشر شد بر سر جای خود باقی مانده اند و از منصب خود کنارگیری و عزل نشده اند.

مدیران نجومی بگیر بانک تجارت همچنان پشت صندلی ها خود هستند/ چرا رئیس جمهور به وعده هایش در مورد نجومی بگیران عمل نمی‌کند؟

به گزارش گلستان24، رسوایی حقوق های نجومی مدیران دولتی در ماه‌های گذشته یکی پس از دیگری در رسانه ها جنجال های فراوانی را بر پا و شفاف سازی این موضوع توسط رسانه ها و شبکه های مجازی واکنش مردم و مسئولین را نسبت به این موضوع فیش های نجومی فراهم کرد.

واکنش مسئولین به موضوع فیش ها و پرداختی های نجومی به مدیران به جایی رسید که رئیس جمهور طی نامه ای به معاون اول خود دستور رسیدگی و پیگری موضوع را به وی داد.

همچنین سخنگوی دولت در نشست خبری خود ضمن عذر خواهی از مردم بابت پدید آمدن چنین موضوعی خبر از عزل مدیران خاطی و استرداد مبالغ پرداختی به آنان را داد.

داود محمدی، رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس در گفت وگویی با اشاره به تعداد مدیران نجومی بگیر در دولت گفته بود که فیش‌های حقوقی نامتعارف حدود 950 نفر از مدیران دولتی را شامل می‌شود که در بخش‌های بانکی، بیمه‌ای و شرکت‌های دولتی فعالند.

با توجه به آمار و ارقامی که مسئولان از تعداد نجومی بگیران در دولت ارائه دادند؛ اما تعداد انگشت شماری از این مدیران مشخص شدند و از میان افراد اعلام شده تنها تعداد انگشت شماری از مدیران نجومی بگیر از قبیل مدیرعامل بانک صادرات، مدیر عامل بانک ملت؛ مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، رئیس صندوق توسعه ملی عزل و برکنار شدند.

اما در این میان و در خیل عظیم نجومی بگیران حرفی از برکناری مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره بانک تجارت به میان نیامد؛ پیش از این نیز فیش های حقوقی و وام های کلانی که به مدیر عامل و برخی اعضای هیئت مدیره بانک تجارت پرداخته شده بود در رسانه ها منتشر شده و گفته شده بود که محمد ابراهیم مقدم و سید مجتبی فهیم هاشمی وام های کلان با سود پایین و فیش های نجومی داشته اند.

مطلب مهمی که در حال حاضر بسیار حائز اهمیت است، بعد از گذشت حدود دو ماه از اعلام و انتشار خبر فیش های نجومی مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره بانک تجارت هنوز این دو مدیر بانک تجارت در سمت خود باقی مانده اند و بنا به قولی که رئیس جمهور و معاون اول در خصوص عزل و برکناری نجومی بگیران داده بودند، اقدامی در خصوص عزل این دو مدیر نجومی بگیر از سوی دولت نشده و معلوم نیست مبالغ پرداختی به آنان استرداد شده است یا خیر.

انتهای پیام / راه دانا

ارسال نظر

آخرین اخبار