جنجالی که بر سر آتش گرفتن مدل‌های نوت 7 سامسونگ به راه افتاد، زیان مالی شدیدی را متوجه این کمپانی کره‌ای کرد.

کاهش شدید سود شرکت سامسونگ در پی رسوایی مدل نوت 7
به گزارش گلستان24، سامسونگ الکترونیکس اعلام کرد سود سه ماهه سوم این کمپانی کره‌ای 17 درصد سقوط کرده است. آتش گرفتن جدیدترین مدل نوت سامسونگ بحران عمیقی برای این کمپانی به بار آورد تا جاییکه حتی پس گرفتن تمام گوشی‌های هوشمند نوت 7 و ارائه وعده جاگزینی آنها با مدل نوت 8 هم نتوانست اعتبار خدشه‌دار شده سامسونگ ترمیم کند.
 
گزارش‌های متعدد از آتش گرفتن باتری نوت 7 و در برخی موارد انفجار گوشی، سامسونگ را وادار کرد از پرسودترین محصول خود چشم بپوشد. به دنبال این ماجرا، درآمد خالص سامسونگ به 3.9 میلیارد دلار در سه‌ماهه منتهی به سپتامبر کاهش یافت. ناکامی مدل نوت 7 برای سامسونگ زیان مالی 6 میلیارد دلاری به همراه آورد.
 
در حالیکه بازار انواع گوشی‌های هوشمند با افت نسبی مواجه شده است؛ معاملات صفحه نمایشگر و تراشه‌های مورد استفاده در انواع تلویزیون‌های هوشمند و کارت‌های حافظه رونق خوبی گرفته است. 
 
رسوایی نوت 7 برای سامسونگ فقط به کاهش سود سه ماهه محدود نشد؛ بلکه ارزش سهام این کمپانی کره‌ای نیز به شدت سقوط کرد بطوریکه برخی کارشناس‌های اولیه نشان می‌دهد ارزش سهام سامسونگ در بازار 20 میلیارد دلار افت کرده است. ارزش هر سهم سامسونگ 1.9 درصد سقوط کرده است.
 
مقامات سامسونگ اعلام کردند طراحی جدیدی برای مدل‌های "اس" این کمپانی آماده کرده‌اند که تا آغاز سال 2017 به بازار عرضه می‌شود. قرار است مدل‌های نوت نیز با نمونه‌های جدید با قابلیت تا شدن جایگزین شوند.
 
 
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

 

ارسال نظر

آخرین اخبار