عضو کمیسیون آموزش مجلس:

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس با بیان اینکه شیوه توزیع یارانه رسانه‌ها باید شفاف و مشخص باشد، گفت: برخی رسانه‌های خاص بالاترین یارانه را دریافت می‌کنند و برخی دیگر از یارانه کمتری برخوردارند.

 برخی رسانه‌های خاص بالاترین یارانه مطبوعات را دریافت می‌کنند

به گزارش گلستان24، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی با اشاره به اهمیت کار رسانه‌ها در جامعه اظهار داشت: رسانه چشم بینای جامعه است و به عنوان نماینده افکار عمومی بازتاب و بازخورد مطالبات عمومی و دیدگاه‌های مردمی در جامعه به شمار می‌رود.

بالاترین یارانه مطبوعات

وی افزود: رسانه با نگاه تیزبینانه و انتقال مشکلات و انتظارات مردم به مسئولان بسترساز پویایی، رشد و توسعه جامعه به شمار می‌روند که در این راستا حمایت و مساعدت با این قشر مهم فرهنگی امری مهم و ارزشمند است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رسانه‌ها با شفافیت و سرعت و دقت در انتشار خبرها و اطلاعات به جامعه زمینه‌ای برای آگاهی‌افزایی در جامعه فراهم می‌آورند.

سلیمی با اشاره به مشکلات پیش‌روی رسانه‌ها گفت: در این بین متاسفانه شاهدیم برخی مشکلات ضمن ایجاد چالش برای رسانه‌ها منجر به کاهش ضریب نفوذ اخبار و فعالیت رسانه در جامعه می‌شود.

وی بیان کرد: یکی از مشکلات عمده رسانه‌ها مشکلات مالی و درآمدزایی است چرا که هرمجموعه‌ای برای ادامه فعالیت نیازمند درآمد لازم برای تامین هزینه‌هاست که باید در این مسیر هم رسانه و هم مسئولان اقدامات لازم را بیندیشند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: برخی رسانه‌ها متاسفانه درگیر کار سیاسی شده و از رسالت اصلی خود غال هستند و این در حالی است که با فداکردن کار رسانه‌ای صرفا به دنبال تامین منافع سیاسی و جناحی هستند که این موضوع نه تنها برای خود رسانه بلکه برای جامعه مطبوعات و رسانه کشور نیز آسیب‌زاست.

سلیمی افزود: یکی از مشکلات امروز جامعه به نقدناپذیر بودن مسئولان برمی‌گردد و می‌بینیم برخی از مسئولان نقدهای رسانه‌ها را برنمی‌تابند که نشانگر نوعی کم‌ظرفیتی در بین مسئولان است چراکه رسانه باید با رعایت دقیق قانون آزادانه خوب و بد را به رشته تحریر درآورد.

وی ادامه داد: رسانه‌ها باید مراقب خودسانسوری باشند و اسیر این موضوع نشوند چراکه خودسانسوری نوعی دریغ واقعیت از مردم جامعه است.

رسانه باید به موقع و شجاعانه در عرصه باشد

عضو کمیسیون آموزش مجلس با انتقاد از رفتار برخی رسانه‌ها در کشور گفت: متاسفانه می‌بینیم رسانه‌ای و خبرنگاری تنها وابسته به مسئولی شده و چسبندگی خاصی به همان مسئول به طور صرف و محض پیدا کرده که این خیانت به عرصه رسانه است چراکه رسانه نه تنها بیانگر دیدگاه مسئولان باشد بلکه باید بلندگوی جامعه و مطالبه‌گر بطن جامعه از مسئولان باشد.

سلیمی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات امروز در بحث حوزه رسانه موضوع نامشخص بودن و نبود شفافیت در توزیع یارانه است به طوری که برخی رسانه‌های خاص بالاترین یارانه را دریافت می‌کنند و برخی دیگر از یارانه کمتری برخوردارند.

وی اضافه کرد: رسانه باید به موقع و شجاعانه در عرصه باشد، بطور مثال در نقض برجام رسانه‌ها از حق ایران در اقدام متقابل سخنی نگفتند یا در بحث حقوق‌های نجومی برخی رسانه‌ها منفعلانه با موضوع برخورد کردند که بارسالت یک رسانه در تعارض است.

تسنیم رسانه‌ای پویا در سنگر انقلاب اسلامی است

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی تسنیم را رسانه‌ای انقلابی و با صحت بالای خبر ارزیابی کرد و گفت: یکی از اصول مهم فعالیت رسانه ای در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حرکت در مسیر انقلابی است و تسنیم توانسته از بدو شروع تاکنون موفق در حوزه انقلاب به عنوان یک رسانه در طراز انقلاب اسلامی فعالیت کند.

 

منبع : تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار