فرماندار رامیان خبر داد:

فرماندار رامیان گفت: با احتساب پروژه هایی که در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد، دولت یازدهم در مجموع با بهره برداری یا آغاز عملیات اجرایی 397پروژه با صرف 1390میلیارد ریال برای 390 نفر شغل ایجاد کرده است.

ایجاد اشتغال برای 390 نفر با هزینه 1390 میلیارد ریال

به گزارش گلستان24، جواد صادقلو اظهار داشت: از مجموع 397 پروژه تنها تعداد 52 پروژه است که عملیات اجرایی آنها آغاز شده و مابقی آنها پروژه های به بهره برداری رسیده است.

وی با تشریح اقدامات انجام شده در سه سال گذشته در شهرستان رامیان برای اجرای پروژه های عمرانی، اقتصادی و اشتغالزا گفت: بهره برداری از 305 پروژه و آغاز عملیات اجرایی 44 پروژه دیگر با ایجاد اشتغال برای 309 نفر با صرف صرف هزینه ای بالغ بر 1100میلیارد ریال در سه سال گذشته محقق شده است.

فرماندار رامیان حاطر نشان کرد: در ایام دهه فجر امسال نیز 84 پروژه عمرانی، اقتصادی و اشتغالزا به بهره برداری می رسد و عملیات اجرایی 8 پروژه دیگر با مجموع هزینه ای بالغ بر 290 میلیارد ریال آغاز می شود که ایجاد اشتغال برای 81 نفر از ثمرات آن است.

صادقلو گفت: صرف 35 میلیارد ریال هزینه در امور ورزشی برای تکمیل سالن های نیمه تمام و احداث زمین ورزشی ، ساخت چندین مدرسه با هزینه 40 میلیارد ریال و اجرای پروژه های آبرسانی به مناطق روستایی با صرف 100میلیارد ریال هزینه بخشی از اقدامات دولت تدبیر و امید در سه سال گذشته است.

وی خاطرنشان کرد اجرای طرح هادی در روستاها با هدف ماندگاری روستاییان با ایجاد زیرساخت های مورد نیاز از برنامه هایی بود که در سه سال گذشته در 33 روستای شهرستان آغاز شده و تاکنون 70 میلیارد ریال اعتبار صرف اجرای آنها شده است .

وی اعطای تسهیلات خود اشتغالی با سود چهار درصد از سوی صندوق کارآفرینی امید به 164 نفر به مبلغ 40 میلیارد ریال و نیز ایجاد زیرساخت های مورد نیاز برای شهرک صنعتی رامیان و آغاز فعالیت پنج واحد تولیدی در آن با 200 میلیارد ریال هزینه که منجر به ایجاد اشتغال برای 100 نفر شده است را بخش دیگری از اقدامات دولت تدبیر و امید در سه سال گذشته در این شهرستان ذکر کرد.

وی در خصوص تقویت زیرساخت های مخابرات و فرستنده های دیجیتال در شهرستان رامیان نیز گفت: با اقدامات انجام شده در دولت تدبیر و امید و نصب چهار دستگاه بی تی اس، 80 درصد شهرستان زیر پوشش تلفن همراه قرار گرفت و با نصب فرستنده های دیجیتال، سه روستای شهرستان امکان دریافت برنامه های دیجیتال را کسب کردند که برای این امور 35 میلیارد ریال هزینه شده است.

فرماندار رامیان گفت: در بخش کشاورزی نیز برای تامین زیرساخت هایی همچون جاده های بین مزارع و اجرای پروژه های آبیاری قطره ای 40 میلیارد ریال در سه سال گذشته هزینه شده است و برای تسطیح اراضی کشاوری نسقی و ساخت آب بندان نیز که اجرای آنها در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و افزایش بهره وری و تولید موثر است، در سال گذشته 10 میلیارد ریال و امسال نیز 20 میلیارد ریال از منابع ملی تخصیص یافته است.

شهرستان رامیان با 800 کیلومتر مربع وسعت در شرق استان گلستان واقع و متشکل از دو بخش، چهار شهر و 64 روستا است که 85 هزار نفر جمعیت را در خود جای داده است.


انتهای پیام/ ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار