رئیس کمیته امداد در گرگان عنوان کرد:

رئیس کمیته امداد گفت: از میزان 27 میلیارد تومان سهم وام اشتغالزایی افراد مددجوی استان اکنون 90 درصد پرداخت و جذب شده که موجبات خوداتکایی خانوارها را فراهم می‌کند.

ساخت ۴۰ هزار واحد مسکن برای مددجویان کمیته امداد/ 27 میلیارد تومان سهم وام اشتغالزایی افراد مددجوی استان گلستان

به گزارش گلستان24،​ پرویز فتاح عصر دیروز در دیدار با استاندار گلستان اظهار داشت: اگر مسکن افراد نیازمندان را رفع کنیم اساسی‌ترین نیاز آنها رفع می‌شود و بقیه مسائل و نیازهای افراد زیرپوشش به مرور و راحت‌تر از جلوی پای آنها برداسته می‌شود.

وی افزود: با هم‌افزایی دستگاه‌های دولتی عمومی و بخش خصوصی و خیران هم می‌شود این مشکل را رفع کرد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور تصریح کرد: مسکن کمیته امداد از آنجائی که متراژ پایین حدود 60 متری است و مرتبه‌سازی ندارد و هزینه‌های جانبی مسکن مهر را ندارد، ارزان‌تر ساخته می‌شود .

فتاح افزود: در استان گلستان 4500 خانوار زیرپوشش کمیته امداد استان مسکن ندارند و باید یک فکر به حال آنها شود و از راه‌هائی مانند باقیمانده‌های مسکن مهر استان و وام، به آنها منتقل شود و یا زمین‌های شهری با مجوز برای ساخت مسکن داده شود.

وی اظهار کرد: در سال 95 در کشور 40 هزار مسکن با این روش در دست ساخت است اما برای ساخت 300 هزار مسکن برای مددجویان فاصله داریم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور گفت: در حال حاضر حداکثر 100 هزار تومان ماهانه به خانوادهای مددجو پرداخت می شود که این میزان براساس برنامه ششم که مستمری ماهانه مددجویان بهبود می‌یابد و در طول برنامه 5 ساله ششم توسعه دولت به 180 هزار تومان می‌رسد.

وی گفت: از میزان 27 میلیارد تومان سهم وام اشتغالزایی افراد مددجوی استان اکنون 90 درصد پرداخت و جذب شده که موجبات خوداتکایی خانوارها را فراهم می‌کند.

فتاح اظهار کرد: دولت با مجوز بانک مرکزی در کل کشور به کمیته امداد مجوز ایجاد صندوق‌های قرض الحسنه امداد داده شده تا خیران و مردم نیک‌اندیش سراسر کشور در آنجا سپرده‌گذاری کنند تا به نیازمندان برای اشتغال و ساخت مسکن و تسهیلات تا حداکثر 5 میلیون تومان پرداخت شود.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار