بانک مرکزی پاسخگو باشد:

تبلیغات جذاب موسات مالی واعتباری موجب جذب سپرده گذارانی می شود که به راحتی برای سود بیشتر پول های خود را به دست این موسسات می سپارند.

سرمایه های مردم در حاله ای از ابهام/مجوز بانک مرکزی ملاک سرمایه گذاری سپرده گذاران

به گزارش گلستان24،در گوشه و کنار شهر پر از تبلیغ های موسسات اعتباری است که با دادن سود بالاشهروندان را برای سرمایه گذاری به خود جذب میکند.حال با اینکه بعضی از این موسسات حتی مجوزی هم از بانک مرکزی ندارند  و به صورت راحت در سطح شهر دست به تبلیغ و جذب سرمایه های مردم میزنند.

شهروندان به دلیل رکود بازار کار و مشکلات اقتصادی سعی در سرمایه گذاری در موسسات مالی و اعتباری دارند که یکی از این موسسات  با تبلیغ سود زیاد شهروندان گلستانی را در سپرده گذاری در این موسسه ترغیب کرده است.

نتیجه تصویری برای بانک مرکزی

 

اسفند ماه سال گذشته  با موافقت بانک مرکزی چند موسسه با ادغام یکدیگر موفق به دریافت مجوز از بانک مرکزی شدند و کار خود را بصورت قانونی از اوایل امسال شروع کردند؛که یکی از این تعاونی ها در ماه های اخیر دچار مشکلات مالی شد.

این تعاونی با اسوده کردن  خیال شهروندان گلستانی بابت مجوز از بانک مرکزی، سپرده های انها را که بیشتر از قشر متوسط جامعه هستن را به منظور سرمایه گذاری و دادن سود ماهیانه به خود جذب کرده است.

در اذر ماه امسال دادستان تهران طی یک نشست خبری در رابطه با این موسسات مالی واعتباری اظهار کرد: حسب اعلام بانک مرکزی یکی از تعاونی های مالی و اعتباری  بیش از 8 هزار میلیارد تومان سپرده‌های مردم را جذب نموده و در حال حاضر 4000 میلیارد تومان کسری و زیان دارد و در اینگونه پرونده‌ها، دادستانی با افرادی مواجه است که وجوه خود را با هر هدفی از جمله جذب سود بیشتر به این تعاونی اعتبار سپرده‌اند، اما استرداد وجوه خود را از دادستانی مطالبه می‌نمایند.

نتیجه تصویری برای جعفری دولت ابادی

جعفری دولت آبادی اعلام کرد: با تشکیل پرونده در دادسرای پولی-بانکی دو نفر از مدیران این تعاونی اعتبار دستگیر و بازداشت شده‌اند.

بر حسب  صحبت های دادستان تهران؛ سپرده گذاران این موسسه به تکاپو افتادن تا سپرده های خود را از این موسسه خارج کنند که به علت خالی بودن خزانه این تعاونی  اعتباری به درب های بسته خوردند.

حال با این که 5ماه از دستگیری مدیران ارشد این تعاونی میگذرد این موسسه نه تنها پاسخگوی سپرده گذران خود نیست بلکه سود های انها را هم نمی دهد؛ و با توجه به این که این موسسه  مجوز بانک مرکزی را دارا می باشد؛و مردم هم به همین پشتوانه سپرده های خود را سرمایه گذری کرده اند؛ بانک مرکزی و دولت باید پاسخگوی سپرده گذاران باشد .

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار