برای اینکه اقتصاد کشور بهبود پیدا کند نباید اجناسی که در داخل کشور تولید می کنیم از آنور مرزها وارد کنیم.

واردات  ممنوع!

به گزارش گلستان 24،  شعار اقتصاد مقاومتی سومین سال است که با توصیه های جدی تکرار می شود. سه سال میگذرد از اولین سالی که رهبر انقلاب اقتصاد مقاومتی را برای سال جدید نامگذاری کردند. سال بعد از آن پسوند اقدام و عمل را به آن اضافه کردند و گفتند که این تکرار و توصیه به این خاطر است که اقدامی که موجب بهبود زندگی معیشتی مردم بشود انجام نشده است.

و اما امسال برای سومین بار ایشان اقتصاد مقاومتی را برای سال جدید برگزیدند و در پسوند آن تولید و اشتغال را اضافه نمودند. این به معنای آن است که در این چند سال اخیر که سفارش رهبری گرانقدر به پیاده سازی اقتصاد مقاومتی در کشور بوده است اقدام چندان مهمی انجام نشده است و نیاز است که دوباره تکرار شود.

و حالا تولید و اشتغال در کنار اقتصاد خودنمایی می کنند. حمایت از تولید داخلی یکی از شاه کلیدهای اقتصاد مقاومتی است. برای اینکه اقتصاد کشور بهبود پیدا کند نباید اجناسی که در داخل کشور تولید می کنیم از آنور مرزها وارد کنیم.

به جای تقویت واردات و دست اندرکاران واردات اجناس خارجی، باید تولید کننده داخلی را تقویت کرد تا در بازار فروش مایوس نشود و رو به ورشکستگی نرود. متاسفانه در این چند سال اخیر با افزایش واردات مواجه بودیم و این امر موجب شد تا تولید کنندگان داخلی نتوانند اجناس خود را به فروش برسانند. چرا که از یک سو مارک های معروف و از سوی دیگر اجناس ارزان چینی بازار را احاطه کردند.

تولید داخلی

وقتی تولید کننده ایرانی نتواند به سود خود برسد و متضرر بشود، نمی تواند حقوق کارگرهایش را بدهد و این یعنی افزایش نرخ بیکاری در کشور!

در واقع تولید و اشتغال دو اصل جدانشدنی از یکدیگر هستند که ابزارهای اقتصاد مقاومتی می باشند. متاسفانه بازار و ذائقه مردم به سمتی رفته است که از خرید کالای ایرانی ابا دارند. و این تنها به محصولات با کیفیت پایین تر از محصول خارجی محدود نمی شود.

بلکه خیلی محصولاتی داریم که اغلب مردم از آن استفاده می کنند و نمی دانند که این محصول با کیفیت ایرانی است و درون کشور خودمان تولید می شود. در هر حوزه ای هم محصول خوب داریم و هم بد و این یک اصل رقابتی در تجارت و بازاریابی است تا محصول با کیفیت پایین تر برای جلب مشتری و فروش بیشتر خودشان را به محصول باکیفیت تر برسانند و ارتقا کیفی و کمی بدهند.

تقدیر از برندهای خوب و برتر ایرانی در پایان سال 95 یکی از کارهای بسیار عالی برای تشویق این تولیدکننده ها و به خصوص شناخت مردم نسبت به برترین های ایرانی بود که صورت گرفت.

در هر حوزه ای کارخانه ای که بهترین محصول را در جنبه های مختلف در سال گذشته روانه بازار کرد معرفی و تقدیر شدند، ضمن اینکه این اسامی در رسانه ملی هم چندین بار پخش شد.

پیش از این خیلی هایی که می خواستند محصول ایرانی بخرند نمی دانستند ایرانی کدام است و بهترین ایرانی کدام است. حتی در مواردی دسترسی به این کالاها برای همه مردم مقدور هم نبود.

البته این اقدام یک شروع خوب برای سال 96 بود که نباید متوقف بشود و باید کارهای بزرگتری در این زمینه انجام بشود. 

انتهای متن/

ارسال نظر

آخرین اخبار