یادداشتی به قلم محسن رایجی؛

محسن رایجی فعال فرهنگی اجتماعی گرگان طی یادداشتی با عنوان دریافت حقوق 10میلیونی و قناعت وزیر کشور!!! نوشت: گاهی با خود فکر می کنم معنای واژه قناعت در ادبیات وزیر محترم کشور با عامه مردم فرق می کند.

دریافت حقوق 10میلیونی و قناعت وزیر کشور!!!

به گزارش گلستان24، محسن رایجی فعال فرهنگی اجتماعی گرگان طی یادداشتی با عنوان دریافت حقوق 10میلیونی و قناعت وزیر کشور!!! نوشت:

بنام خداوند حسابگر و حسابرس

دلهاى مردم خزانه‏ هاى حاکم است، پس آنچه از عدالت و یا ظلم در آنها بگذارد، همان را خواهد یافت.امام علی (ع)

در دستورات دین مبین اسلام، به لزوم برقراری عدالت در همه حوزه‌ها تأکید شده است ویکی از مواردی که توسط ائمه اطهار(ع) عملاً به آن پرداخته می‌شد همین موضوع عدالت و مساوات بوده به طوری‌که شروع دشمنی علیه حضرت علی(ع) تا شهادت این امام بزرگوار،ریشه در گسترش عدل در جامعه داشته است.

از نظر امیرالمؤمنین علی (ع)، عدالت از ایمان برمی خیزد و ایمان، اساس و پایه عدالت و عدل است، این امام بزرگوار (ع) می فرماید: «العدل رأس الایمان و جماع الاحسان.»(۶) یعنی: دادگری و عدالت در رأس ایمان و گرد آورنده احسان است.( غررالحکم و دررالکلم، ج ۱، ص ۸۴، ح ۱۷۳۳)

در قرآن، عدالت جزء مهمترین رکن تقوا دانسته شده است. بنابراین، میان ایمان و عدالت، پیوند ناگسستنی وجود دارد و هرگز نمی توان بین این دو تفکیک ایجاد نمود.

 

آقای وزیر محترم کشور شما با این حقوق 10میلیونی از زندگی راضی نیستید و با قناعت زندگی می کنید چگونه مردم با درآمد کم زندگی می کنند این مردم در همین کشوری زندگی می کنند که شما زندگی می کنید و با حقوق10 میلیونی حرف از قناعت می زنید ، در همین کشور با این امکانات ، با این تورم، با این گرانی زندگی می کنند که بعضی ها کار ندارند جوانان تحصیل کرده شان بیکارند.

آیا شما که حرف از قناعت می زنید خبر از زندگی کارگران و افرادی که حقوق ماهیانه آنان 700هزار تومان است دارید؟اگر شما قناعت می کنید پس این مردم جامعه با این شرایط چه می کنند؟

گاهی با خود فکر می کنم معنای واژه قناعت در ادبیات وزیر محترم کشور با عامه مردم فرق می کند.

 جوانی که میخواهد برای امر ازدواج اقدام کند باید ماهها یا سالها در صف وام به انتظار بنشیند و نهایتا مقدار ناچیزی پول عایدش شود،آیا شمای که دایه دار قناعت هستید خبر از خانواده های که برای تهیه جهیزیه 10میلیونی گرفتار هستند دارید؟ دل شما هم بخواهد نمی توانید درد مردم را با این حقوق های که دریافت می کنید درک کنید. 

شعار اصلی و اولیه انقلاب اسلامی ایران خدمت به محرومین و مستضعفان بوده است و مسئولین می بایستی با قدم های استوار راه انقلاب را ادامه دهند و نگذارند این انقلاب به دست نااهلان بیفتند

 به تعبیر امام خمینی (ره):

«گمان نمیکنم عبادتی بالاتر از خدمت به محرومین وجود داشته باشد.به محرومین و مستضعفان  و مستمندان و زاغه نشین ها که ولی نعمت ما هستند خدمت کنید»

مقام معظم رهبری(مدظله العالی) سالها پیش فرموده اند:

«بار گرانی بر دوش این مردم است،آن وقتی که می گویند مردم کم مصرف کنید. اینان هستند که کم مصرف میکنند.آنها مصرفشان روز به روز افزایش پیدا میکند،بیکاری مال این ها.گرانی مال این ها.سختی مال اینها...

محاصره اقتصادی ضررش مستقیم  متوجه توده مردم بوده.آخرش هم هیچ کاره مملکت پولشان را بدهند به این مسئول و آن مسئول بخوردند و به ریش انقلاب و این مردمی که برای انقلاب جان دادند و خون دادند بخندند.»

والسلام علی من التبع الهدی

محسن رایجی

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار