دی ماه سال 95 بود که شرکت ایران خودرو از محصول جدید خود یعنی دناپلاس رونمایی کرد، اما روز گذشته برای بار دوم نیز از این خودرو رونمایی شد؛ به همین دلیل قصد داریم تفاوت‌های این دو را بررسی کنیم.

تفاوت دنا معمولی با دناپلاس+عکس

دنا پلاس که تغییرات جزئی آن برای سازنده 50 میلیارد تومان آب خورده است، از نظر فنی تفاوتی با دنا معمولی ندارد و با وجود وعده چند مرتبه‌ای عرضه این خودرو با جعبه دنده خودکار و توربوشارژ هر دو مدل معمولی و پلاس مجهز به پیشرانه 1646 سی سی چهار سیلندر دو میل سوپاپ با مصرف سوخت 7.7 لیتر به ازای هر صد کیلومتر در سیکل ترکیبی هستند که این پیشرانه توانایی تولید 115 اسب بخار و گشتاور 155 نیوتون متر را دارد، همچنین جعبه دنده آن هم از نوع دستی قدیمی است و برنامه‌ جدیدی هم برای تغییر آن اعلام نشده است.

این 2 مدل از نظر ابعاد نیز یکسان هستند ولی از لحاظ خطوط بدنه، دنا پلاس تغییرات زیبا و به روزتری دارد و تا حدودی انتقادات قبلی به طراحی خودرو را بر طرف کرده است.

اضافه شدن سانروف و ایربگ جانبی اصلی ترین تغییر دنا و دناپلاس است. تجهیز دناپلاس به دوربین دید عقب و جایگزینی سیستم چند رسانه ای جدید با مولتی مدیای فعلی از سایر تغییرات این خودرو است. اضافه شدن لامپ های ال ای دی به عنوان چراغ دید در روز (Day Light) در جلو و تغییر جزئی در چراغ های عقب ویژگی دیگری است که دنا پلاس را از دنا معمولی متمایز می کند.

قیمت دنا معمولی در بازار 43 میلیون تومان و قرار است دناپلاس با قیمت 46 میلیون تومان عرضه شود.

 

دنا پلاس

 


 

دنا معمولی

منبع: جام جم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار