موسسات مالی و اعتباری دارای مجوز از بانک مرکزی سرمایه های مردم را بلوکه می کنند و جوابی به سپرده گذاران نمی دهند.

بلوکه شدن سرمایه های مردم با مجوز دولت+سند

به گزارش گلستان 24؛حدود 7 ماه از بلوکه شدن سرمایه های مردم در موسسه کاسپین می گذرد؛ سرمایه ای که مردم با هزار و یک زحمت بدست آورده اند و با خیال این که پول هایشان در جایی مطمئن است، آن را در این موسسه سرمایه گذاری کرده اند. 

 با ورشکسته شدن چندین موسسه اعتباری در سالهای قبل مردم دیگر پول ها وسرمایه هایشان را در موسسات و بانک های غیر مجاز نمی گذراند زیرا به اینگونه موسسات هیچ اعتباری نیست و ممکن است دارایی های سپرده گذران توسط بعضی از افراد سود جو به یغما برود.

12اسفند سال 94 بود که تعاونی های اعتباری مختلف با ادغام شدن در موسسه اعتباری کاسپین توانستند از بانک مرکزی  مجوز بگیرند و کار خود را به عنوان یک موسسه مالی و اعتباری  مورد تایید در سطح کشور شروع کنند.

با صدور مجوز برای این موسسه اعتباری، مردم نیز به پشتوانه مجوز بانک مرکزی تمامی سرمایه های خود را وارد این موسسه کردند تا با سرمایه گذاری در این موسسه سودی نصیبشان شود.

sabt222

اما بلوکه شدن پول مردم توسط یک موسسه مجاز که در بانک مرکزی تایید شده است خشم مردم را بر انگیخته زیرا مجوزی که از سوی ارگان های دولتی صادر شده در حال حاضر اعتباری ندارد.

در همین خصوص یکی از مال باختگان این موسسه در گفت و گو با خبرنگار گلستان24 اظهار کرد:دولت با این بی مدیریتی خود مردم را فریب داده و زندگی آنها را نابود کرده است،زیرا که ما وقتی دیدیم دولت مجوز این موسسه را صادر کرده دارایی های خودمان را درآنجا سرمایه گذاری کرده ایم و الان فهمیده ایم که دولت هیچ نظارتی بر روی این موسسات ندارد و شمار زیادی از سپرده گذاران در بلا تکلیفی مانده اند.

وی ادامه داد:ما از دستگاه های نظارتی همچون سازمان بازرسی کشور می خواهیم جلوی این بی عدالتی ها و بی قانونی هایی که توسط دولت در حال انجام است را بگیرد و سرمایه های مردم را سریع تر به خودشان برگرداند.

انتهای پیام/پ

 

ارسال نظر

آخرین اخبار