مدیرکل امور روستایی و شوراهای گلستان:

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استان گلستان با اشاره به سکونت ۴۲۰ هزار نفر روستایی استان در مناطق محروم گفت: طرح ۱۴ روستای بدون بیکار در استان گلستان در سال ۱۳۹۶ اجرا می‌شود.

طرح "روستای بدون بیکار" در استان گلستان اجرا می‌شود

به گزارش گلستان 24، علی نصیبی ظهر امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران با بیان اینکه 185 پروژه از محل بند "و" به دهیاری‎های استان گلستان واگذار شده بود، یادآور شد: بیش از 80 درصد این پروژه‎ها انجام شده است.

وی تصریح کرد: برای نخستین بار برای 4 روستای شاکوهی‎سفلی بخش مرکزی گرگان، محمدآبادکتول شهرستان علی آبادکتول، روستای فارسیان بخش مرکزی گالیکش، روستای گچی‎سوی بخش مرکزی کلاله از سازمان شهرداری‎ و دهیاری‎ها اعتبار برای زیرساخت‎های گردشگری آن دریافت کردیم.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استان گلستان با بیان اینکه امسال در تلاش هستیم برای 6 روستای هدف گردشگری استان اعتبار جذب کنیم، گفت:  در سال 1395 بازده‎ای بهتری نسبت به سال 1394 در مورد پروژه‎های مشارکتی بنیادمسکن در روستاها داشتیم.

نصیبی از محل جرائم رانندگی برای روستاهای استان اعتبار اختصاص داده شد، افزود: این اعتبارات در سال 1394 هزینه تجهیزات ترافیکی که عمدتا رنگ‎آمیزی خط‎کشی معابر بود، شد و در سال 1395 برای رفع نقاط حادثه‌خیز روستاها با همکاری اداره کل بنیاد روستایی مسکن پروژه تعریف کردیم.

وی با بیان اینکه تفاهم‎نامه‎ای برای ایجاد خانه بهداشت روستایی منعقد شده، افزود: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در حال پیگیری این مهم هستیم.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استان گلستان تاکید کرد: بازسازی خانه بهداشت و کنار گذاشتن خانه‎های بهداشت استیجاری در این طرح دنبال می‎شود.

نصیبی با بیان اینکه یکی از الزامات ما کاهش بودجه جاری دهیاری‎ها است، افزود: بسیاری از پول‎هایی که به حساب دهیاری‎ها واریز می‎شد به مسائل جاری صرف می‎شد و ما تلاش کردیم هزینه‎های جاری کمتر از 40 درصد باشد.

وی به نظام‎مند کردن پسماند روستایی اشاره کرد و تاکید کرد:  زباله‎های روستایی باید به سازمان پسماند استان انتقال پیدا کند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای گلستان با بیان اینکه صدور پروانه ساختمان در قبال کاشت درختان مثمر انجام شود، افزود: برای صدور پایان‎کار پروانه ساختمان‎ها روستایی نیاز است که در حیاط منزل فرد درخت گیاهان مثمر کاشته شود.

نصیبی با بیان اینکه 50 جشنوار فرهنگ و اقتصاد روستا در فروردین و اردیبهشت ماه برگزار شد، افزود: 15 محفل انس با قرآن در روستاها در ماه مبارک رمضان برگزار کردیم.

وی تاکید کرد: از محل جرائم رانندگی در سال 1394 بالغ بر 600 میلیون تومان و در سال 1395 بالغ بر 800 میلیون تومان جذب شد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استان گلستان تاکید کرد: در بحث فرهنگ روستایی به صورت جدی ورود پیدا نشده بود و در جهت معرفی فرهنگ اصلی روستایی، معرفی توان اقتصادی روستا و معرفی جاذبه‎های گردشگری روستایی تلاش کردیم.

نصیبی با بیان اینکه طرح 14 روستای بدون بیکار در استان گلستان در سال 1396 انجام خواهد شد، افزود: روستاهایی در استان گلستان تحت عنوان "روستای کارآفرین" مطرح هستند و در این روستاها به دنبال این هستیم که مزیت‎های هر روستا را مشخص کنیم و سپس به دنبال تسهیل مجوزات مورد نیاز روستاهایی کارآفرین اقدام کنیم.

وی یادآور شد: 420 هزار نفر روستایی استان گلستان در سال 1390 در مناطق محروم زندگی می‎کنند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استان گلستان بیان داشت:بوم‎گردی و طبیعت‎گردی، صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی و خدمات  در صنعت را در روستاهای استان گلستان دنبال می‎کنیم.

وی افزود: پروژه معابر و پیاده روها، جمع آوری آب‎های سطحی و ایجاد مکان‎های تفریحی را در روستاهای سطح استان گلستان دنبال می‎کنیم.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استان گلستان خاطرنشان کرد: 540 پروژه از محل اعتبارات دهیاری‎ها در سطح روستاهای استان گلستان اجرا شده است.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار