مدیر امور آب و فاضلاب روستایی بندرترکمن و گمیشان ضمن تایید کمبود آب شرب در این منطقه گفت: با اجرای تمهیداتی در دو هفته اخیر؛ بهره مندی روستاییان غرب و شمال غرب گلستان از آب شرب بهبود یافته است.

وضعیت آبرسانی به روستاهای غرب گلستان بهبود یافت

به گزارش گلستان 24، عبدالحسین نجاتی صبح دوشنبه به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهارداشت: راه اندازی مجدد یک چاه آب شرب در منطقه آق امام بندرترکمن و اتصال آن به شبکه توزیع ،اصلاح شیر فلکه های آب ،تعویض تعدادی از پمپ ها در سطح شبکه توزیع ،عمیق تر کردن بهره برداری تعدادی از چاه ها و زمان بندی توزیع آب از اقدامات در جهت بهبود وضعیت آبرسانی به این روستاها بوده و این فعالیت ها استمرار خواهد داشت.

وی؛ نصب پمپ های غیرمجاز آب از سوی برخی روستاییان بر روی شبکه توزیع وفعالیت دامداری های متعدد در سطح منطقه را از دلایل موثر بر روند توزیع آب دانست و افزود: کمبود آب با توجه به فصل گرما و استمرار خشکسالی در این منطقه وجود دارد و درعین حال در همه روستاهای منطقه 60 الی 70 درصد آب مورد نیاز تامین می شود.

مدیرآبفار گمیشان و بندرترکمن گفت: درمناطقی که بیشتر گرفتار چالش کمبود آب شرب هستند از سه دستگاه تانکر نیز برای رفع این مشکل استفاده می شود.

به گفته وی؛ دراین پیوند علاوه بر تانکر اداره بندرترکمن و گمیشان ز علی آباد کتول نیز یک تانکر آبرسانی بکار گرفته شده و یک دستگاه نیز از سوی سپاه گمیشان تامین شده است.

وی همچنین از مردم منطقه خواست که با توجه به گرمای هوا و ضرورت تامین آب برای همه اهالی ،مصرف بهینه و صرفه جویی را مد نظر داشته باشند.

به گزارش ایرنا طرح ایجاد تاسیسات آب شیرین کن بندرترکمن و گمیشان با استفاده از آب های غیرمتعارف و لب شور به روش BOO با مشارکت بخش خصوصی با اعتبار 300 میلیارد از سال 94در دست اجرا می باشد که به گفته مسئولین بهره برداری از آن 7500مترمکعب آب به منابع آبی این دو شهرستان اضافه می کند،اما باید منتظر ماند که این پروژه عظیم پس از چند بار قول افتتاح ، کی به مرحله بهره برداری خواهد رسید.

استان گلستان در سال های اخیر به دلیل کاهش نزولات جوی با بحران کمبود آب و خشکسالی مواجه شده است که رفع این مشکل نیازمند مصرف بهینه در بخش کشاورزی و خانگی و نیز یافتن راهکارهایی برای تامین منابع آبی ازجمله راه اندازی تاسیسات آب شیرین کن است.

بندرترکمن و گمیشان از شهرهای ساحلی گلستان بوده و هر یک با بیش از 70 هزار نفر جمعیت در غرب و شمال غرب استان واقع هستند.

انتهای پیام/ ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار