رئیس بنیاد توانمندسازی گندمکاران کشور:

رئیس بنیاد توانمندسازی گندمکاران کشور به پایبندی دولت در قبال پرداخت مطالبات گندمکاران تأکید کرد.

دولت در قبال تعهد خود برای پرداخت وجه به گندمکاران پایبند باشد/ هنوز 50 درصد از گندمکاران گلستان وجهی دریافت نکرده‎اند

به گزارش گلستان 24، علیقلی ایمانی بعدازظهر امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: بعد از کشت گندم پیش‎بینی‎های لازم در خصوص سطح سبز این محصول برآورد و قیمت خرید تضمینی اعلام می‎شود.

وی تصریح کرد: قانون خرید تضمینی دولت را موظف کرده است برای محصولاتی نظیر گندم و جو به محض خرید، پول کشاورزان پرداخت شود همچنین دولت طبق قانون مکلف است به ازای روزهای تأخیر در پرداخت وجه، این تأخیر را در پرداخت خود لحاظ کند.

رئیس بنیاد توانمندسازی گندمکاران کشور، کشاورزی استان را یک کشاورزی روزمرگی و معیشتی عنوان کرد و افزود: کشاورزان از مرحله کاشت محصول تا برداشت و بازرگانی با مشکل مواجه هستند بنابر این وقتی پیش‎بینی برای سطح کشت و برداشت انجام می‎شود باید به فکر تأمین منابع نیز بود.

ایمانی ادامه داد: این درست نیست که گندم تحویل گرفته شود وارد سیلو کنیم و سپس به فکر تأمین منابع باشیم در واقع برای تأمین منابع مالی باید مکانیزمی طراحی شود تا شاهد گرفتاری کشاورزان بیش از این نباشیم.

وی خاطرنشان کرد: برداشت گندم از اوائل خرداد در گلستان آغاز شده است و هنوز 50 درصد از گندمکاران استان وجهی دریافت نکرده‎اند.

ایمانی بیان کرد: بیش از یک میلیون و 40 هزار تن گندم به ارزش یک هزار و 400 میلیارد تومان توسط گندمکاران به مراکز خرید تحویل داده شده است و تاکنون 453 میلیارد تومان به حساب کشاورزان واریز شده است.

وی با بیان اینکه تولید برخی از محصولات استراتژیک همچون گندم جزو مهمترین محصولات زراعی گلستان محسوب می‎شود، افزود: برای استمرار خودکفایی کشور در تولید گندم لازم است در بحث بازرگانی دقت بیشتری کرد تا موجبات دلسردی کشاورزان فراهم نشود.

انتهای پیام/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار