معاون استاندار گلستان:

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان بااشاره به امضای تفاهم نامه بین استانداران گلستان و منگستائو قزاقستان از آمادگی برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی بین دو استان خبر داد.

 همکاری های اقتصادی و تجاری گلستان و منگستائو قزاقستان توسعه می یابد

به گزارش گلستان24، محمود ربیعی بعداز ظهر جمعه در جلسه هم اندیشی استفاده از ظرفیت های ریلی درحوزه بازرگانی گلستان که باحضور معاون در امور سیاست سرمایه گذاری و صنعتی استان منگستائو قزاقستان در ایستگاه راه آهن اینچه برون گنبدکاووس برگزار شد، گفت: شیلات، میوه و مواد خوراکی، خرید گندم و دام زنده و ایجاد خط پروازی از زمینه های توسعه روابط تجاری دو استان است.

وی با اشاره به سفر استاندار و هیات تجاری گلستان در آذر 95 به استان منگستائو قزاقستان افزود: دوستی، مودت و روابط تجاری خوبی بین دو کشور ایران و قزاقستان و دو استان گلستان و منگستائو وجود دارد.

ربیعی اضافه کرد: این دوستی و مودت و روابط تجاری و اقتصادی در نشست های مشترک سالانه بین دو کشور به عنوان محور حرکت، مورد توجه است.

وی تصریح کرد: در جلسه امروز تفاهم نامه بین دو شرکت خصوصی گلستان و منگستائو قزاقستان درحوزه تولید علوفه و دام زنده امضا می شود و در آینده نیز درحوزه پرورش آبزیان در منگستائو بخش خصوصی مشارکت می کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان با اشاره به عقد قرارداد واردات 50 هزار راس دام زنده از قزاقستان درسال گذشته گفت: تاکنون دو محموله دام زنده وارد گلستان شده است و تعداد دیگری از دام ها نیز بزودی وارد می شود.

ربیعی با اشاره به افتتاح خط راه آهن ایران، ترکمنستان و قزاقستان در آذر 93 افزود: این خط ریلی مشترک، خط دوستی و توسعه روابط این کشورها است که باید به نحو احسن از آن استفاده کرد.

وی اظهار داشت: دولت ایران مصمم به استفاده کامل از ظرفیت راه آهن اینچه برون با ایجاد خطوط عریض و احداث پایانه های صادراتی و وارداتی در این ایستگاه است.

ربیعی اضافه کرد: با ایجاد زیرساخت های ایستگاه راه آهن و بندرخشک در اینچه برون، این منطقه در آینده ای نزدیک به یکی از مناطق مهم تجاری کشور تبدیل می شود.

وی تصریح کرد: حضور امروز معاون استاندار منگستائو قزاقستان و هیات تجاری همراه و بازدید از اینچه برون در راستای تفاهم نامه توسعه روابط دو استان است.

ربیعی خاطر نشان کرد: پیگیری های لازم برای راه اندازی خط پروازی بین دو استان گلستان و منگستائو قزاقستان در حال انجام است و به احتمال زیاد در نیمه دوم سال جاری این خط برقرار می شود.

معاون استاندار گلستان همچنین گفت: بزودی دعوت نامه ای رسمی برای حضور استاندار جدید منگستائو قزاقستان از سوی استانداری گلستان برای سفر به این استان در راستای توسعه همکاری های اقتصادی و سرمایه گذاری بخش خصوصی در دو کشور ارسال می شود.

به گزارش ایرنا، در این نشست مدیران کل راه آهن و گمرکات گلستان و رئیس و برخی اعضای اتاق بازرگانی استان حضور داشتند.


انتهای پیام/ ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار