فرماندار گمیشان عنوان کرد:

فرماندار گمیشان با بیان اینکه میزان ذخایر دریایی همانند گذشته نیست، یادآور شد: باید تغییر کاربری در حوزه دریا اعمال شود و میزان فشار به صید و صیادی به‎ویژه صید غیرمجاز کاهش یابد.

ضرورت اعمال تغییر کاربری در حوزه دریا/ زهکشی 10 هزار هکتار از اراضی شمال گمیشان

به گزارش گلستان 24؛ امیرشیر توماج امشب در گفت‌وگو با خبرنگاران استان گلستان، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: مردم گمیشان دریادل، مهمان‎نواز، دارای سبقه تاریخی و اهل علم و ادب هستند.

وی با بیان اینکه شغل بیشتر مردم گمیشان صیادی، کشاورزی و دامداری است، گفت: گمیشان با دریا 60 کیلومتر مرز مشترک دارد، از طرفی برخورداری از 70 هزار هکتار زمین‎های زراعی، وجود جاذبه‎های گردشگری و قرار گرفتن در مجاورت دریا و ... ظرفیت ویژه‎ای را به گمیشان بخشیده است.

فرماندار گمیشان از پیشرفت فیزیکی حدود 25 درصدی شهرک صنعتی گمیشان خبر داد و افزود: در حال پیگیری هستیم تا مسأله تأمین آب شهرک صنعتی حل شود.

توماج یکی از اقدامات شاخص صورت گرفته در گمیشان را در حوزه صنایع آبزی‎پروری برشمرد و اذعان کرد: مزیت گمیشان در صنایع آبزی‎پروری به‎ویژه میگو است که در حال حاضر فاز نخست آن در لاین یک هزار هکتاری در حال فعالیت است.

وی با بیان اینکه بالاترین نرخ بیکاری استان گلستان به گمیشان اختصاص دارد، بیان کرد: با توجه به این مشکل نیازمند حمایت دولت بودیم که خوشبختانه در دولت یازدهم اقدامات مناسبی به‎همت مسؤولان استانی در گمیشان انجام شده است.

فرماندار گمیشان بیان کرد: در طول چهار سال گذشته اعتباری بالغ بر 16 میلیارد تومان تنها در بخش کشاورزی هزینه شده است.

توماج از زهکشی 10 هزار هکتار از اراضی شمال گمیشان خبر داد و ابراز کرد: زهکشی اراضی شمال گمیشان که دستاورد سفر رئیس جمهور به گلستان و تلاش مسؤولان بود در حال انجام است و بذر امید را در دل مردم زنده کرده است.

وی به نامگذاری امسال به «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: ما به اشتغال به‎ویژه اشتغال پایدار نیاز داریم تا بتوانیم درآمدهای پایداری را برای مردم ایجاد کنیم تا بخشی از فشار به صید و صیادی کمتر شود.

*ضرورت اعمال تغییر کاربری در حوزه دریا

فرماندار گمیشان با بیان اینکه میزان ذخایر دریایی همانند گذشته نیست، یادآور شد: باید تغییر کاربری در حوزه دریا اعمال شود و میزان فشار به صید و صیادی به‎ویژه صید غیرمجاز کاهش یابد.

توماج تسریع در راه‎اندازی سایت 6 هزار هکتاری فاز دوم میگو را یکی از مطالبات مهم مردم گمیشان برشمرد و تصریح کرد: با توجه به اینکه مردم گمیشان در مسأله پرورش ماهیان استخوانی و خاویاری از تجارب بالایی برخوردار هستند الزام سرمایه‎گذاران برای فعالیت در حوزه پرورش ماهیان خاویاری در کنار پرورش میگو ضرورت دارد.

وی متذکر شد: شهرستان گمیشان به صنایع بسته‎بندی و فرآوری نیازمند است تا از این طریق برای شهرستان گمیشان و استان گلستان ارزش افزود را به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار