حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در گرگان:

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه علت تحریم‎ها، ضعف داخلی است، گفت: مسئولان بصیرت امام‎گونه داشته باشند.

علت تحریم‎ها، ضعف داخلی است/ مسئولان بصیرت امام‎گونه داشته باشند

به گزارش گلستان 24، حجت‎الاسلام علیرضا پناهیان شب گذشته به مناسبت بیست و ششمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در مسجدالرضا (ع) آذربایجانی‎های مقیم گرگان اظهار داشت: امام راحل واقعیت‎های عینی و غیبی را باور داشت به همین خاطر معتقد بود که آمریکا هیچ غلطی نمی‎تواند کند.

علیرضا پناهیان در گرگان

وی ابراز امیدواری کرد مسئولان و دولتمردان کشورمان، آمریکایی‎ها و اروپایی‎ها را هیچ‎چیز حساب نکنند و تصریح کرد: مسئولان ما باید بصیرت امام‎گونه داشته باشند و دشمن و جنایتکاران را آدم حساب نکنند.

* نور ایمان به خدا، نابودکننده دشمنان است/یمن قطعاً پیروز است

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه نور ایمان به خدا، نابودکننده دشمنان است به تحریم‎های دشمن علیه ملت ایران اشاره کرد و افزود: علت تحریم‎ها به ضعف خودمان برمی‎گردد وگرنه دشمن هیچ غلطی نمی‎تواند کند، بعد از فتنه 1388 این‌ همه گرفتاری که برای کشور به وجود آمد به همین مسئله برمی‎گردد.

پناهیان بیان داشت: ما نمی‎گوئیم که واقعیت‎ها را نبینیم اما باید خدا را هم دید و باور داشت، حدود چهار سال است که بیشترین تأکید مقام معظم رهبری به دولتمردان قبلی و فعلی در مورد نصرت خدا است.

وی در خصوص آینده یمن گفت: یمن قطعاً پیروز است و نتیجه آن به ما و مظلومان منطقه نیز خواهد رسید، در دفاع مقدس از همه کشورها سرباز می‎آوردند که انقلاب اسلامی را سرنگون کنند اما نتوانستند و اکنون سربازهای جهانی امام زمان (عج) در منطقه، دشمن را زبون ساخته و این یک واقعیت است.

* سیاستمداران کشور اهل توکل و تدبیر باشند

استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: اینکه آمریکا از ایران ضعیف‎تر است یک واقعیت عینی است، امام راحل واقعیت‎های عینی و غیبی را با یکدیگر درآمیخت و با توکل و برنامه‎ریزی انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند.

پناهیان گفت: اگر ما دارای ثروت و تکنولوژی باشیم و از آمریکا قدرت بیشتری داشته باشیم اما توکل به خدا نداشته باشیم قطعاً شکست خواهیم خورد توکل به خدا باعث به زانو درآوردن دشمن می‎شود، لذا سیاستمداران کشور باید واقعیت‎های عینی و غیبی را مانند امام راحل باور کنند و اهل توکل و تدبیر باشند.

وی جهان عینی و جهان غیبی را دو واقعیت انکارناپذیر دانست و افزود: در جهان عینی جاذبه زمین، قواعد فیزیک و شیمی و قواعد بر عالم ماده متصور است و در جهان غیبی یا معنوی، ارزشی یا ماورایی قواعد دیگری وجود دارد که هر دو جهان واقعیت هستند.

* اینکه آمریکا هیچ غلطی نمی‎تواند بکند بر اساس آیه قرآن طراحی شده است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: برخی به اشتباه، جهان مادی را واقعیت می‎دانند و به جهان ماورایی و غیبی، ارزش می‎گویند و آنگاه ارزش‎ها را مقابل واقعیت‎ها قرار می‎دهند که این مسئله از سر جهالت و یا غفلت است که با تأسی از فرهنگ وارداتی ارزش‎ها را چیزی مقابل واقعیت‎ها می‎دانند.

پناهیان اظهار کرد: فرمایش امام راحل مبنی بر اینکه آمریکا هیچ غلطی نمی‎تواند بکند بر اساس آیه قرآن طراحی شده است، کافرانی که بر سر راه خدا مانع ایجاد می‎کنند قطعاً آثار عمل آنها از بین خواهد رفت به همین دلیل می‎توان گفت که هیچ غلطی نمی‎توانند کنند.

وی با تأکید بر اینکه همانند قاعده جاذبه زمین، آمریکا هیچ غلطی نمی‎تواند بکند، افزود: اگر کسی به این جمله شک کند به قرآن ایمان و اعتقاد ندارد، هر غلطی که آمریکا می‎کند ناشی از اشتباهات و ضعف ما و برای تقویت ما است.

* امام در اوج قدرت همان‎قدر توکل به خدا داشت که در اوج غربت بود

استاد حوزه و دانشگاه گفت: جنگ و جهاد در مقابل آمریکا لازم نیست، این جهاد که خداوند می‎گوید برای رشد شماست وگرنه خداوند آنها را نابود می‎کند، هر وقت دشمن برای ما زحمت ایجاد کرد یعنی ما ضعیف هستیم.

پناهیان افزود: ما اگر ضعف نداشته باشیم دشمن در مقابل ما هیچ است و این یک واقعیت است، اگر توکل نداشته باشیم حتی اگر تمام موشک‎های دنیا در اختیارمان باشد باز هم موفق نمی‎شویم.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) واقعیت‎های عینی و غیبی را با هم دید، اظهار کرد: امام در اوج قدرت همان‎قدر توکل به خدا داشت که در اوج غربت بود، اصلاً روحیه ایشان عوض نمی‎شد اینطور نبود که فقط موقع بلا خدا را ببیند و در موقع قدرت، خدا را فراموش کند، امام(ره) یک واقع‎بین و یک سیاستمدار برجسته بود که با توکل و برنامه‎ریزی بر دشمن چیره شد.

پناهیان گفت: عده‎ای آدم‎های بی‌سواد و بی‎تدبیری که واقعیت‎های عینی را کنار می‎گذارند و فقط به خدا توکل دارند، برنامه‎ریزی نمی‎کنند و نمی‎توانند به نتیجه مطلوب برسند.

انتهای پیام

ارسال نظر

آخرین اخبار