مدیرکل میته امامد گلستان گفت: تسهیلات اشتغال زایی در بخش منابع بانکی کمیته امداد شهرستان گمیشان با تخصیص اعتبار دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان نسبت به سال گذشته حدود دوبرابر افزایش یافت.

23 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان گمیشانی اختصاص یافت

به گزارش گلستان24، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان گلستان، امان اله حسین پور، با اشاره به همکاری مؤثر بانک های عامل در پرداخت تسهیلات به مددجویان تحت حمایت این نهاد اظهار داشت: در سال اقتصاد مقاومتی ،تولید واشتغال اعتبارات خوبی در حوزه ایجاد شغل به این استان اختصاص یافته است در همین راستا تسهیلات اشتغال زایی در بخش منابع بانکی کمیته امداد شهرستان گمیشان با تخصیص اعتبار دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان نسبت به سال گذشته حدود دوبرابر افزایش یافت.

حسین پور با اشاره به اینکه اشتغال یکی از اصلی ترین منابع تامین کننده درآمد هر فرد در خانواده است،افزود: اعتبار اشتغال‌زایی مددجویان شهرستان گمیشان که در سال گذشته یک میلیارد تومان ابلاغ شده بود ، با تعامل مثبت بانک های عامل این شهرستان، یک میلیارد و۲۵۰ میلیون تومان، معادل ۱۲۵ درصد اعتبارات جذب شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان گلستان عنوان کرد: ۵۰ درصد مددجویان تحت حمایت شهرستان گمیشان توانایی انجام کار را دارند به همین منظور در نظر داریم در سال جاری با اعطای تسهیلات اشتغال از سر فصل های مختلف اعتبارات کمیته امداد و بانک های عامل برای ۱۶۲ مددجوی این شهرستان کسب و کار ایجاد کنیم.

وی در ادامه با اشاره به کسب رتبه برتر سال گذشته کمیته امداد استان گلستان در جذب اعتبارات بانکی اشتغال در سطح کشور گفت: ما توانستیم سال گذشته با جذب ۱۳۵ درصدی منابع مالی تسهیلات اشتغال زایی ، یکی از رتبه های برترکشور را کسب کنیم تا بتوانیم سالانه با اعطای تسهیلات اشتغال زایی، ۱۰ درصد مددجویان تحت حمایت این نهاد را به سمت اشتغال زایی سوق دهیم و از گردونه ی حمایت این نهاد خارج کنیم زیرا هدف ما توانمندسازی مددجویان است نه  دادن کمک های بلاعوض به آنها.

حسین پور در ادامه با توجه به اینکه کمیته امداد این استان به منظور پایدارسازی مشاغل و استفاده درست از این تسهیلات، نظارت کامل بر طرح ها و تسهیلات اشتغال زایی مددجویان دارد، خواستار تداوم همکاری بیش از پیش بانک های ملی، کشاورزی و توسعه و تعاون به منظور خدمت رسانی به محرومان و نیازمندان شد.

وی یادآور شد: این میزان تسهیلات برای اجرای طرح‌های اشتغال زایی در بخش‌های صنایع دستی ، صنعتی و معدنی ، دامپروری، شیلات،خدمات و کشاورزی پرداخت می شود تا زمینه  توانمند سازی خانوار‌های تحت حمایت این نهاد در سال جاری فراهم آید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار