گلستان جزء پنج استان مجری طرح میقات الرضا (ع)، نامه دانشجویان بسیجی دانشگاه گلستان به رییس جمهور، بازپس گیری 686 هکتار از عرصه های ملی، اهداء 85 تخته فرش به نوعروسان کمیته امداد و نخستین زایمان میش وحشی در پارک ملی گلستان

چند خبر از استان گلستان

به گزارش گلستان 24، دبیر ستاد میقات الرضا (ع) سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: پنج استان مبادی ورودی زائران حضرت امام رضا (ع) به مشهد، مجری طرح میقات الرضا (ع) در بقاع متبرکه و مقبره امامزاده ها شدند. 

محمد ذوالفقاری روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گلستان و سمنان از جمله این استان ها هستند که به عنوان مبادی ورود زائران به ویژه زئران پیاده حرم مطهر امام هشتم (ع) ایجاد مکانی برای خدمات دهی به زائران را با عنوان میقات الرضا (ع) بر عهده دارند. 

وی اظهار کرد: این مکان ها در بقاع متبرکه و مقبره امامزاده های نزدیک به جاده و محل عبور زائران ایجاد می شود. 

وی گفت: هم اکنون 20 میقات الرضا (ع) در استان های ذکر شده با همکاری آستان قدس رضوی و سازمان اوقاف و امور خیریه ایجاد شده و 76 میقات الرضا (ع) نیز طی 10 سال آینده با کمک این سازمان و خیرین ایجاد خواهد شد. 

میقات الرضا (ع) به پایگاه های ایجاد شده در بقاع متبرکه و امامزادگانی اطلاق می شود که در مسیر زائران حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) قرار دارند. 

در این پایگاه ها علاوه بر اسکان، خدمات رفاهی و فرهنگی به زائران ارائه می شود و روحانیون و مبلغان مذهبی نیز به منظور اقامه نماز جماعت و پاسخگویی به سووالات و شبهات دینی به این پایگاه ها اعزام می شوند. 



***

دانشجویان بسیجی 15 دانشگاه سراسری در نامه ای از دکتر حسن روحانی رییس دوره ای جنبش عدم تعهد درخواست کردند هر چه سریعتر بین اعضای این جنبش برای حمایت از مردم مظلوم و انقلابی یمن و محکومیت حملات عربستان به این کشور هماهنگی و اجماع ایجاد شود. 

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، این نامه به امضای دانشجویان بسیجی دانشگاه های سراسری گلستان، تبریز، محقق اردبیلی، بوعلی، ایلام، واحد شهرکرد، چمران اهواز، شیراز، کردستان، زنجان، سمنان، شهیدبهشتی، علم و صنعت، تربیت مدرس و علوم پزشکی بقیه ا.. رسیده است. 



***

یگان حفاظت منابع طبیعی گلستان در سال گذشته 686 هکتار از منابع ملی استان را از دست سودجویانی که به صورت غیرقانونی این عرصه ها را در تصرف خود داشتند بازپس گرفت. 

از دیگر اقدامات انجام شده از سوی این یگان می توان به کشف و ضبط 148 مترمکعب چوب از گونه های مختلف، 137 استر هیزم، 132 هزار شاخه چلم و یک هزار و 162 کیلوگرم زغال اشاره کرد. 

همچنین تشکیل 408 فقره پرونده تخلف در مراجع قضایی استان برای متجاوزین به عرصه های ملی، تشکیل 828 فقره پرونده تخلف دامداران در مراجع قضایی برای تعلیف غیرمجاز بیش از 198 هزار واحد دامی در عرصه های جنگلی و مرتعی از دیگر اقدامات انجام شده است. 

یگان حفاظت منابع طبیعی گلستان همچنین پیگیری 226 فقره پرونده تخلف در اراضی ملی و اجرای احکام قضایی صادره در جهت بازپس گیری اراضی ملی، جلوگیری از تصرف 80 هکتار اراضی ملی با حضور بموقع عوامل حفاظتی و تشکیل 555 فقره پرونده قضایی برای متصرفین سنواتی که 577 هکتار از عرصه های ملی را در اختیار دارند را از دیگر فعالیت ها در سال گذشته برشمرد. 

بازداشت 44 نفر از افراد متجاوز به منابع طبیعی استان به همراه توقیف 62 دستگاه خودرو و 15دستگاه تجهیزات و آلات جرم این افراد حین عملیات گشت و مراقبت پرسنل یگان حفاظت و 11 مورد درگیری فیزیکی با متخلفین در عرصه های ملی از دیگر موارد عنوان شده است. 



***

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان گفت: از سوی یک خیر تهرانی 85 تخته فرش به نوعروسان تحت حمایت این نهاد اهداء شد. 

ربیع اله وفایی بدون ذکر نام این خیر، ارزش ریالی این تعداد فرش را 442 میلیون ریال ذکر کرد و افزود: این فرش ها در ابعاد 6 و 9 مترمربعی است. 

وی با بیان این که کمک به ازدواج فرزندان خانواده های مددجویان تحت حمایت مورد توجه جدی است، اضافه کرد: کمیته امداد در این حوزه به هر یک از نوعروسان مبلغ 20 میلیون ریال کمک هزینه خرید جهیزیه اهداء می کند. 



***

نخستین زایمان میش وحشی امسال در پارک ملی گلستان مشاهده شد. 

مأموران یگان حفاظت پارک ملی گلستان واحد میرزابایلو حین گشت و کنترل در منطقه دره آلمه یک بره تازه به دنیا آمده میش وحشی را در فاصله سی متری مشاهده کردند. 

مأموران اجرایی محیط زیست پارک ملی گلستان برای تسهیل در زایمان وحوش و ایجاد محیط امن و آرام برای آنان طبق سال های گذشته گشت و پایش خود را با رعایت کلیه اصول ایمنی مضاعف کرده و از تردد افراد غیرمسئول و متفرقه در زیستگاه های حساس ممانعت می کنند. 



***

بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) سه مرکز بهداشتی و درمانی روستایی در مناطق کمتر توسعه یافته استان گلستان می سازد. 

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از بنیاد برکت، این بنیاد برای ساخت این مراکز و به منظور خدمات رسانی به محرومان، 15 میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده است. 

قرارداد ساخت این سه مرکز میان بنیاد برکت و دانشگاه علوم پزشکی گلستان منعقد و پیش بینی شده که این مراکز بهمن امسال به بهره برداری برسد. 

روستاهای کمتر توسعه یافته 'قولاق کسن مراوه تپه، اگری بغاز گنبدکاووس و انقلاب آق قلا' محل تاسیس این مراکز خواهد بود ضمن این که تمام تجهیزات مورد نیاز از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان تامین خواهد شد. 



***

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) گلستان با اشاره به برگزاری آموزش های بلندمدت اشتغال برای یک هزار و 957 مددجوی تحت حمایت طی سال گذشته گفت: اعتبار هزینه شده در این حوزه مبلغ پنج میلیارد و 74 میلیون ریال بوده است. 

ابراهیم باغبانی اظهار کرد: هدف از برگزاری دوره های آموزشی بلندمدت، پایداری و ثبات اشتغال های ایجاد شده برای مددجویان و توانمندی آنان است تا بتوانند از محل شغل ایجاد شده به یک درآمد پایدار برسند. 



*** 

حیدر بخشی مدیر کمیته امداد بندرگز از کمک 71 میلیون ریالی تعدادی از خیرین برای تهیه پوشاک ایتام خبر داد و گفت: هدایای خیرین که بیشتر کیف و کفش، پوشاک، روسری، مانتو و شلوار و جوراب بود در ایام عید نوروز بین ایتام توزیع شد. 



*** 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان گفت: 39 میلیارد ریال کمک معیشت و نیز عیدی برای مددجویان این نهاد در سال گذشته واریز شد که از این مبلغ 36 میلیارد ریال کمک معیشت و سه میلیارد ریال نیز عیدی بوده است. 

ابراهیم باغبانی افزود: اکنون 52 هزار خانواده با جمعیتی بالغ بر 105 هزار نفر از نیازمندان گلستانی تحت پوشش این نهاد حمایتی قرار دارند و مستمری دریافت می کنند. 



*** 

تقی گرجی مدیر کمیته امداد بندرترکمن گفت: دوره آموزش خانواده برای دو هزار و 581 نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد طی سال گذشته برگزار شده است.

تقی گرجی افزود: این دوره ها با هدف رشد و ارتقای سطح دانش و مهارت مددجویان نسبت به زندگی و تصمیم گیری های درست، تعالی فکری و فرهنگی آنان برگزار شد. 



*** 

در راستای گرامیداشت روز جهانی بناها و محوطه های تاریخی با حضور دانش آموزان، مسابقه نقاشی در مدرسه تقوی گرگان برپا شد. 

در این برنامه که به همت شورای پژوهشی اداره کل و اداره میراث فرهنگی شهرستان گرگان ترتیب داده شد، بیش از یکصد دانش آموز با حضور در بافت قدیم و مدرسه تقوی گرگان، در مسابقه نقاشی با موضوع میراث فرهنگی و ابنیه تاریخی و باستانی شرکت کردند. 



***

به منظور ترویج و اشاعه فرهنگ مهارت آموزی و در راستای پیشبرد راهبردها و سیاست های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برای توانمندسازی افراد جامعه از طریق آموزش های مهارتی، تفاهم نامه همکاری بین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان و مرکز خدمات حوزه های علمیه استان گلستان منعقد شد. 

در این تفاهم نامه موضوعات مربوط به توانمندسازی طلاب و خانواده های آنان با آموزش های مهارتی بر اساس استانداردها و شایستگی های آموزشی و شغلی سازمان، استفاده از توان بالقوه طلاب در زمینه توسعه و ترغیب فرهنگ مهارت آموزی با رویکرد به نظام ارزشی در شهرها و روستاها، توسعه و ایجاد مراکز آموزش فنی و حرفه ای جوار حوزه علمیه و دیگر موارد که در راستای توسعه و ترویج فرهنگ مهارت آموزی است به امضای طرفین رسید. /ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار