صالحی :

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: برآورد می‌شود تا فروردین سال آینده ۱۵ تا ۱۸ هزارتن، ماهیان استخوانی صید شوند.

صید ۱۸ هزارتن ماهیان استخوانی تا فروردین ماه/ به دنبال افزایش چشمگیر صید نیستیم

به گزارش گلستان24؛ حسن صالحی رییس سازمان شیلات گفت از آغاز صید ماهیان استخوانی خبر داد و گفت: همه ساله از 20 مهرماه صید ماهیان استخوانی به روش پره در استان های گیلان، مازندران و گلستان آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در دریای خزر، 15 گونه ماهی استخوانی زیست می‌کنند، افزود: سه گونه کفال، کپور و سفید بالاترین میزان صید ماهیان استخوانی در سه استان ساحلی را به خود اختصاص داده اند.

صالحی با بیان اینکه در سال های اخیر بازسازی ذخایر، طبق برنامه اجرا شده است، گفت: به طور متوسطماهی سفید 3 تا 3.7 سال به وزن رسیده و توسط پره ها صید می شود.

 به گفته معاون وزیر جهاد کشاورزی برآورد می شود تا 15 فروردین سال آینده 15 تا 18 هزارتن، ماهیان استخوانی صید شوند.

 رییس سازمان شیلات باتوجه به طوفانی بودن دریا، تاکید کرد: اکنون در مازندران و گلستان هوا طوفانی است و انتظار می‌رود بعد از تلاطم، صید خوبی توسط صیادان برداشت شود.

 این مقام مسوول ادامه داد: در چند سال اخیر بازسازی ذخایر در حاشیه بخشی از رودخانه ها که پره های صیادی امکان تامین آب را داشتند به طور طبیعی صورت گرفت.

 وی با بیان اینکه به دنبال افزایش چشمگیر صید نیستیم، تصریح کرد: این امر به ذخایر آسیب وارد می‌کند، چراکه این ماهی باید به طرف ساحل و آب شیرین تخم ریزی کنند و سپس به طرف رودخانه ها بیاید.

 صالحی در خصوص مصرف صید ماهیان استخوانی در داخل، گفت: سال گذشته 105 هزارتن صادرات آبزیان از ماهیان جنوب، قزل آلا، میگو، یال اسبی و... داشتیم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار