مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: در حال حاضر پالایشگاه ستاره خلیج فارس روزانه بالای ۱۰ میلیون لیتر بنزین تحویل می‌دهد که به زودی به ۱۲ میلیون لیتر خواهد رسید و از اول اسفند واردات قطع خواهد شد.

واردات بنزین از اسفند ماه قطع می‌شود

به گزارش گلستان 24 ؛  موسوی‌خواه در نشستی با اعضای هیئت مدیره ستاد و مدیران مناطق که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد،گفت: با توجه به اینکه صادرات نفت‌گاز از مهر ماه قطع شده، تمام تولید کشور یعنی روزانه بالغ بر 20 میلیون لیتر برای ذخیره سازی به ویژه در بخش نیروگاه انجام خواهد شد.

موسوی‌خواه به نیروگاه مهم و پرمصرف کشور اشاره کرد و گفت: ظرفیت این نیروگاه ها که در آذربایجان غربی، گیلان، مازندارن و گلستان واقع شده است در حال تکمیل است.

وی با بیان اینکه ذخیره سازی بنزین برای ایام نوروز نیز با تمهیدات و هماهنگی های لازم با معاون وزیر و مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش در دست اقدام است، افزود: در حال حاضر پالایشگاه ستاره خلیج فارس روزانه بالای 10 میلیون لیتر بنزین تحویل می‌دهد که به زودی به 12 میلیون لیتر خواهد رسید که از اول اسفند واردات قطع خواهد شد و به یک موجودی مطلوب خواهیم رسید.

این مقام مسوول در ادامه وضعیت گاز را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: امید است امسال نیز با کنترل‌های مستمر این مهم را همچون سال های گذشته بدون هیچ مشکلی پشت سر بگذاریم.

وی به اجرای طرح جدیدی برای عرضه نفت سفید برای حذف کالا برگ اشاره و تصریح کرد : با اجرای این طرح که به صورت پایلوت از آبان ماه امسال در قم اجرایی شده، کالابرگ حذف خواهد شد و سفارش نفت سفید از طریق شبکه بانکی و در تمام فروشندگی‌ها با استفاده از کد پستی و کد ملی انجام خواهد شد.

موسوی‌خواه اعلام کرد : پس از دریافت نتایج، این طرح در دیگر مناطق کشور نیز اجرایی خواهد شد و تا اخر سال حذف کالا برگ را در دستور کار خواهیم داشت.

وی در پایان به اجرای اتصال بارنامه برخط اشاره و تصریح کرد : این طرح در 12 منطقه به صورت پایلوت اجرایی شده و به زودی در تمام کشور انجام خواهد شد که تاثیر بسزای در بخش حمل نقل ایفا خواهد کرد. 

انتهای پیام/


منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار