مسئولین از تصویب قیمت های کذایی پرهیز کنند

با توجه به اینکه مصوبه افزایش قیمت نان در کشور متوقف شده است، اما برخی از نانوایی های استان گلستان از این موقعیت سوء استفاده کرده و قیمت نان خود را افزایش داده اند.

افزایش خود سرانه قیمت نان در برخی از شهر های استان گلستان

در چند هفته های اخیر، زمزمه افزایش قیمت نان در کشور رواج پیدا کرده بود و این مصوبه در برخی از شهر های کشور اجرایی گردید، اما به دلیل نا متقارن بودن، حرف تا عمل مسئولین و نانوایان، این طرح پس از چند روز اجرا شدن، متوقف شد.

به گزارش گلستان 24، این در حالی است، که مسئولین امر کشوری، افزایش قیمت نان را به مسئولین استان ها و شخص استاندار هر استان واگذار کرده بودند و پس از اعتراض های فراوان مردم، این طرح فعلا ملغی گردیده است.

افزایش قیمت نان

اما این موضوع در استان گلستان به گونه ای دیگر رقم خورد. با این که استان گلستان یکی از 3 قطب اصلی تولید کننده گندم کشور است، اما کیفیت پخت نان در این استان بسیار پایین بوده و گلایه مردم را همیشه به همراه داشته است.

* افزایش خودسرانه قیمت نان در برخی از شهرهای گلستان

با این حال در روز های اخیر و پس از زمزمه افزایش قیمت نان در کشور، برخی از نانوایان شهر های استان گلستان به خصوص گرگان، قیمت نان خود را افزایش داده اند و این در حالی بوده است که مصوبه افزایش قیمت نان متوقف گردید تا نقایص آن برطرف گردد.

به عنوان مثال، بنا بود مصوبه افزایش قیمت نان سنگگ در نانوایی ها از 800 تومان به 920 تومان افزایش پیدا کند اما در استان گلستان و به خصوص در برخی از نانوایی های پخت سنگگ قیمت نان به 1000 تومان و یا حتی بیشتر رسیده است و یا همینطور در برخی از نان های دیگر این افزایش قیمت را شاهد بوده ایم.

با این که مصوبه افزایش قیمت نان در کشور متوقف شده است، اما برخی از نانوایان به صورت خودسرانه قیمت نان را افزایش داده اند و مسولین نظارتی در برابر این افزایش قیمت ها سکوت کرده اند و یا اگر هم سکوت نکرده باشند، دستورات آن ها قابل ارزش برای نانوایان نبوده است.

* مسئولین از ارقام کذایی برای افزایش قیمت نان استفاده نکند/ کیفبت نان همیشه در زمان افزایش قیمت ها فراموش می شود

همچنین قیمت نان های مصوب شده از سوی اصناف به گونه ای بوده که شکایات زیاد مردم را به نحوه قیمت گذاری به همراه داشته است و از مسئولین امر درخواست کردند که اگر خواهان افزایش قیمت نان هستند، به دنبال آن از قیمت های کذایی به عنوان مثال هر نان سنگک 900 تومان و 450 ریال فروخته شود از عدد های کذایی استفاده نکنند، چرا که سکه های 45 تومانی و امثال این عدد ها در بازار ارز ایران وجود ندارد و یا اینکه در قبال افزایش قیمت نان ،کیفیت و چانه نان را افزایش دهند چرا که این موضوع بسیار مهم همیشه در زمان افزایش قیمت ها نادیده گرفته میشود. هرچند این مسئله بارها و بارها در انواع گزارش های مختلف بیان شده است اما هیچ وقت پیاده سازی نشده است.

به هرحال، مسئوین استان گلستان به خصوص، واحد نظارت و بازرسی، هر چه زودتر هم به صورت نامحسوس و هم محسوس با این گونه نانواها برخورد داشته باشند و اجازه ندهند، نانوایان به صورت خودسرانه قیمت نان را افزایش دهند.

انتهای پیام/

 

منبع: کاسب امین

ارسال نظر

آخرین اخبار