همه ساله تعداد زیادی از مسافرین و گردشگران از بازارچه مرزی اینچه برون که در نقطه ی صفر مرزی کشور ایران و ترکمنستان قرار دارد،بازدید می کنند.

بازارچه مرزی اینچه برون یکی از پر بازدید ترین مکان های استان گلستان+تصاویر

به گزارش گلستان 24؛بازارچه مرزی اینچه برون در شمالی ترین نقطه استان گلستان قرار دارد و در نزدیکی شهر اینچه برون از توابع شهرستان گنبد کاووس می باشد.

این بازارچه به علت قرار گیری در نقطه صفر مرزی از جذابیت بیشتری برخودار بوده و موجب شده تا گردشگران زیادری به ویژه در عید نوروز به این مکان سفر کنند.

برای دسترسی هرچه بهتر و ارزان تر مردم استان به این بازارچه مرزی خطوط ریل آهن از مرکز استان یعنی گرگان تا انتهای مرز وجود دارد که این خودباعث استقبال بیشتر مردم نسبت به بازدید این بازارچه شده است.

اقلام موجود در این بازارچه از کشور ترکمنستان و خود ایران تامین می شود و معمولا محصولاتی نظیر شکلات،پارچه،وسایل برقی بیشتر در این بازارچه به چشم می خورد.

صاحب مغاره ها در این بازارچه معمولا بومیان خود این شهر یعنی شهر اینچه برون می باشد که برای امرار معاش و تامین هزینه زندگی در این بازارچه مشغول به کار شده اند.

قیمت اجناس در این بازارچه متفاوت می باشد و قیمت ها به دلخواه فروشندگان عرضه  می شود و آن طور که صاحبان مغاره ها به خبرنگار ما گفته اند نظارتی بر روی قیمت گذاری رو اجناس وجود ندارد.

یکی از مسافرین که برای خرید به این بازارچه آمده بود در خصوص مشکلات این بازارچه به خبرنگار ما گفت:نبود یک جاده استاندارد یکی از مشکلاتی است که مسافرین و بازدید کنندگان از این محل با آن مواجه هستند.

چرا که مسافرین زیادی برای خرید و دیدن از این بازارچه به این مکان می آیند که به علت نبود یک جاده استاندار و دوبانده،بعضا دچار تصادف و واژگونی می شوند.

وی ادامه داد:دسترسی ضعیف به خدمات بهداشتی و عدم تثبیت نرخ های فروش باعث شده تا مسافرین با مشکلاتی روبرو شوند.

این فرد اظهار کرد:به علت  آسفالت نبودن و مسطح نبودن اطراف بازارچه در هنگام بارندگی به علت گل شدن محیط مشکلات زیادی هم برای فروشندگان و هم برای مسافرین رخ می دهد،که امیدواریم مسئولین هرچه زودتر برای رشد این منطقه این مشکلات را بر طرف کنند.

 

inche-bron-gonbad-kavoos

اینچه-برون

Photo-19-05-13-06-17-39-800
انتهای پیام/پ

 

ارسال نظر

آخرین اخبار