گلستان24 گزارش می دهد؛

مردم در حالی به پیشواز شب چله و زمستان می روند که قیمت اقلام مصرفی دراین شب، به طور ناگهانی افزایش پیدا کرده است.

شب گران قیمت چله و جیب خالی مردم

به گزارش گلستان24؛نیازی نیست به تقویم بنگریم همین سرمای هوا نشان دهنده پایان پاییز و آغاز فصل پر ماجرای زمستان است؛فردا شب شبی است که مردم با برگریزان پاییز خداحافظی می کنند با دورهی و خوردن آجیل هندوانه و...به سوی فصل زمستان می روند.

شب یکم دی ماه شبی است که از قدیم‌الیام در بین مردم ایران مبارک بوه و مردم با  توجه به سنناجداد خود دور هم جمع می شوند و مانند عید نوروز با سفرهای رنگین تا پاسی از شب به گفت و گو با یک دیگر می نشینند.

اما نکته ای که دراین شب موجب ناراحتی مردم شده قیمت های سرسام آور مواد غذایی و اقلام مورد نیاز شب یلداست،آجیل و میوجات به علت نزدیکی بهشب یلدا افزایش قیمت 20 درصدی داشت اند.

یکی از شهروندان گرگانی نیز در همین خصوص در گفت و گویی با خبرنگار ما،اظهار داشت:برخی تنقلات مانند شکلات و شرینیجات بستهبندی شده قیمتی مناسبی در مرز اینچه برون دارند،ولی وقتی به شهر های استان می رسد افزایش قیمتی 70 و گاهی 100درصدی پیدا می کنند.

او ادامه داد:با این اوضاع گرانی در کشور مردم به نان شب خود محتاجند و کمتر کسی به غیر از قشر مرفه جامه به دنبال جشن گرفتن در این شب است.

 اقای اصلانی اضافه کرد:مسئولین بجای این که قیمت ها را کنترل کنند، هرروز خبر از افزایش قیمت اقلام مصرفی مردمرا می دهند، یک روز بنزین یک روز مواد غذایی و حالا هم که در شب چله قیمت آجیل و میوه بالا رفته است.

وی در پایان خاطر نشان کرد:مسئولینی که در این خصوص وظایفی دارند باید جلوی این افزایش قیمت ها را بگیرند و با فرستادن بازرس های خود به بازار کالا گران فروشان را جریمه کنند تا دیگر شاهد این گرانی ها نباشیم.

انتهای پیام/پ

ارسال نظر

آخرین اخبار