مدیر اداره صادرات بانک مرکزی هشدار داد خرید ارز از دلالان ارزی و اشخاص حقیقی و حقوقی غیر مجاز به منزله قاچاق ارز محسوب شده، دارای ریسک بالایی است و برابر با مقررات با آنان برخورد خواهد شد.

هشدار بانک مرکزی در خصوص خرید ارز

به گزارش گلستان24؛ مدیر اداره صادرات این بانک با تشریح وضعیت کنونی بازار ارز گفت: پیرو تمهیدات اتخاذ شده، شاخص ارزی از تاریخ ٢٤ بهمن تاکنون از میانه کانال ۴۹.۰۰۰ ریال به انتهای کانال ۴۴.۰۰۰ ریال کاهش یافته است.

صمد کریمی تاکید کرد: بررسی‌های میدانی بانک مرکزی نیز حاکی از آن است که با توجه به تامین ارز اسکناس دلار آمریکا، یورو و حواله های ارزی، صرافی‌های منتخب بانکی و صرافی‌های مجاز نسبت به پوشش تقاضاهای ارزی اقدام کرده اند.

در این خصوص لازم به توضیح است که صرافی‌های مجاز خریدار ارز می‌توانند روزانه تا سقف ۱۰۰ هزار دلار آمریکا و ۱۰۰ هزار یورو به صورت اسکناس از صرافی‌های منتخب بانکی خریداری و نسبت به فروش آن به متقاضیان اقدام کنند. ضمن اینکه آنها می توانند در صورت فروش به موقع، نسبت به خرید بخش‌های بعدی ۱۰۰ هزار تایی اسعار مزبور و تزریق در بازار ارز کشور اقدام نمایند.

وی خاطر نشان کرد: صرافی‌های منتخب بانکی نسبت به فروش اسکناس خرد دلار آمریکا و یورو به اشخاص حقیقی و حقوقی طی روزهای کاری از ساعت ۱۱ تا ۱۶ اقدام می‌ کنند، از این رو خانوارها و صاحبان کسب و کار نیز می‌توانند جهت تأمین نیازهای ارزی واقعی و مسافرتی خود به صرافی‌های منتخب بانکی مراجعه کنند.

مدیر اداره صادرات بانک مرکزی تصریح کرد: در حال حاضر تمام تقاضاهای واقعی ارز توسط صرافی‌های منتخب بانکی و مجاز متناسب با شرایط بازار پوشش داده می‌شوند، از این رو به منظور پایداری ثبات در بازار ارز کشور، ضرورت دارد اشخاص حقیقی و حقوقی برای تأمین ارز خود مطابق با "مقررات ناظر بر عملیات ارزی صرافی‌ها" فقط به صرافی‌های مجاز فوق‌الذکر مراجعه و از تأمین ارز به واسطه دلالان و سوداگران ارزی پرهیز کنند، چرا که خرید ارز از دلالان ارزی و اشخاص حقیقی و حقوقی غیر مجاز به منزله قاچاق ارز محسوب شده، دارای ریسک بالایی است و برابر با مقررات با آنان برخورد خواهد شد.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار