همزمان با افزایش نرخ طلای جهانی و نیز انتشار برخی گزارش‌ها مبنی بر افزایش نرخ دلار در بازار رسمی و غیر‌قانونی، قیمت هر قطعه سکه بهار آزادی (امامی) به یک میلیون و ۹۶۰ هزار تومان افزایش یافت.

سکه به 2 میلین تومان رسید!

در روزهای اخیر، نرخ دلار در بازار غیر رسمی و غیر قانونی با افزایش نسبی مواجه شد. بر این اساس، گزارش میدانی روز سه شنبه نشان داد که نرخ دلار در بازار آزاد (غیر قانونی) به پنج هزار و ۹۲۰ تومان افزایش یافته است. از سوی دیگر، قیمت طلای جهانی نیز در روزهای اخیر با افزایش نسبی مواجه شد.

به گزارش گلستان 24؛ به طوری که هر اونس طلا از روز چهارشنبه، در مجموع با ۵ دلار افزایش به حدود ۱۳۱۲ دلار در بعد از ظهر روزگذشته رسید. در نهایت نیز افزایش نرخ دلار و طلای جهانی، منجر به این شد که قیمت طلا و سکه در بازار داخل، افزایش یابد.

به طوری که هر قطعه سکه بهار آزادی (طرح امامی) از حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار به یک میلیون و ۹۶۰ هزار تومان افزایش یافت. این در حالی است که قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز به رقم ۱۸۷ هزار و ۳۴۷ تومان رسیده است.

همچنین هر قطعه سکه بهار آزادی طرح قدیم به یک میلیون و ۸۷۵ هزار، نیم سکه به ۹۶۰ هزار و ربع سکه به ۵۷۰ هزار تومان رسید.

حمایت صندوق بین‌المللی پول از نظام تک‌نرخی ارز در ایران

در این حال و در شرایطی که پس از التهابات ارزی اخیر، دولت نرخ رسمی دلار را ۴۲۰۰ تومان اعلام کرده است، بر اساس این گزارش، «جیهات آزور» مدیر صندوق شرق و مرکزی آسیای صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد: نظام تک‌نرخی در ایران به کاهش فساد و بهبود رقابت در اقتصاد ایران کمک می‌کند.

وی البته گفته است، ایران باید در کنار نظام تک‌نرخی، کسری بودجه را هم کاهش دهد و اصلاحات بانکی به ویژه برای بانک‌های مشکل‌دار را با جدیت بیشتری انجام دهد و همچنین به بخش خصوصی باید امکان رشد و جولان بیشتری بدهد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار