مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان گلستان:

حسن پور:با توجه به نگرانی های که از سوی مردم وجود داشت، تصمیم بر آن گرفته شد تا روزانه 100 تن گوشت مرغ برای مصرف خانوار ها در استان توزیع شود.

بیش از نیاز روزانه مردم مرغ به بازار تزریق می شود/ افزایش تقاضا باعث بروز برخی از مشکلات درروند توزیع شد

به گزارش گلستان24؛گوشت مرغ یکی ازپر مصرف ترین کالاهای موجود در سبد غذایی مردم می باشد،که این روزها با افزایش قیمت ناگهانی خود موجب نگرانی خانواده های ایرانی شده است،به طوری که هر کیلوگرم گوشت مرغ در بازار حدود5 تا 8 هزار تومان افزایش داشته است.

اما در این بین توزیع گوشت مرغ گرم با قیمت تنظیم بازار 11 هزار پانصدتومان دراستان تا حدودی نیاز های مردم را رفع کرده است،ولی توزیع مرغ تنها یکبار در روز و همچنین افزایش تقاضا باعث شده تا نگرانی از کمبود و افزایش قیمت گوشت مرغ در خانواده های گلستانی حس شود.

به همین منظور مهندس سعید حسن پور مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان گلستان در گفت وگویی با خبرنگار ما،گفت:از اوایل مهر ماه بود که با مشکلاتی نظیر حمل ونقل و نوسانات ارز مواجه شدیم که در این بین دولت کمک هایی را در قالب بسته های حمایتی جهت واردات مواد مورد نیاز با ارز دولتی داشته است.

وی با بیان اینکه ما در حوزه گوشت قرمز و مرغ افزایش قیمت هایی داشته ایم،خاطرنشان کرد:در همین خصوص هم کارگروه تنظیم بازار کشور تصمیم به توزیع مرغ با قیمت دولتی 11 هزار پانصد تومانی گرفت،اما ما از دی ماه و قبل از این مصوبه توزیع مرغ را با این قیمت در استان شروع کرده بودیم.

حسن پور با اشاره به اینکه در مقطع زمانی که مرغ به کیلویی14هزار تومان رسیده بود، تصریح کرد:میزان ورودی مرغ در آن زمان به استان حدود55تن بوده و سازمان جهاد نیز با همین مبنا حدود 55 تن گوشت مرغ با قیمت11 هزار پانصد تومان در بازارعرضه کرد وبه علت همین کاهش قیمت افزایش تقضا نیز  افزایش پیدا کرد.

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان گلستان با بیان اینکه مردم بابت نگرانی هایی که از افزایش و کمبود گوشت مرغ داشتند،یادآور شد:به همین منظور مردم بیش از نیاز روزمره خود گوشت مرغ می خرند،وهمین علت باعث شد تا با دستور آقای استاندار حدود 100 تن تزریق گوشت مرغ دربازار داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد:در مقطعی حدود80 تن گوشت مرغ در بازار تزریق کردیم ولی باز هم شاهد بودیم که در برخی از ساعات شبانه روز برخی از فروشندگان با کمبود مرغ مواجه هستند و بعد از بررسی هایی که در این زمینه انجام شد، متوجه شدیم که آشپزخانه ها و رستوران ها نیز احتیاجبه مرغ دارند وباید نیاز های این مراکز نیز رفع شود.

حسن پور ادامه داد:به همین منظور سه مرکز در گرگان،دو مرکز در گنبد ومابقی شهرستان ها یک مرکز توزیع گوشت مرغ باقیمت بازار بهمن تهران ایجاد شد تا مشکلاتی که رستوران ها در زمینه گوشت مرغ داشتند حل شود.

این مقام مسئول یادآور شد:درزمان عادی میزان مصرف مرغ در استان 80 تن است ولی با توجه به شرایط به وجود آمده و برخی از نگرانی ها در چند روز اخیر بطور عملی روزانه 100 تن گوشت مرغ در استان توزیع  می شود که توزیع و نظارت بر روند آن برعهده سازمان صنعت معدن و تجارت می باشد.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار