امیرحسین کاکایی می‌گوید: هنوز موانع تولید بر سر راه صنعت خودروسازی برطرف نشده است. تیراژ تولید هم در این شرایط افزایش نیافته، بنابراین بازار خودرو هنوز سرمایه‌پذیر و تقاضا در این بازار در حال افزایش است.

احتمال ارزان شدن قیمت خودرو بعد از ماه رمضان

به گزارش گلستان۲۴؛ یک کارشناس صنعت خودرو در پاسخ به این پرسش که قیمت خودرو بعد از ماه مبارک رمضان چه خواهد شد؟ به تجارت‌نیوز گفت: چنانچه موانع تولید از سوی مسئولان برچیده شود و تیراژ تولید خودرو افزایش یابد، قیمت خودرو بعد از ماه مبارک رمضان ممکن است ارزان شود. البته بالعکس این موضوع هم امکان دارد، اتفاق بیفتد.

امیرحسین کاکایی افزود: خودرو زیرمجموعه کلان اقتصاد محسوب می‌شود. حدود یک سالی است که خودرو به عنوان یک کالای سرمایه‌ای تلقی می‌شود و در چند ماه اخیر این صنعت به عنوان سودآورترین بازار شناخته شده است.

او اظهار کرد: این روزها اکثر افراد با درآمدهای معمولی دیگر توان سرمایه‌گذاری در بازار مسکن و طلا را ندارند. از این رو سرمایه‌های اندک‌ خود را در بازار خودرو تزریق کرده‌اند. نوعا دیده شده که افراد برای ورود به بازار خودرو با برخی افراد دیگر شریک شده‌اند تا براساس سرمایه‌شان خودرو مورد نظر را خریداری کنند.

 

او اظهار کرد: در حال حاضر بازار خودرو دارای سه دسته محصول است. دسته اول خودروهای ایرانی است که خودروسازان با چنگ و دندان در حال ثابت نگه داشتن، وضعیت هستند. دسته دوم خودروهای تولید مشترک هستند که دیگر امیدی به تولید آنها نیست. دسته سوم هم خودروهای وارداتی هستند که ورود آنها در بازار فعلی متوقف است.

کاکایی با اشاره به وضعیت تقاضا در بازار خودرو افزود: هنوز موانع تولید بر سر راه صنعت خودروسازی برطرف نشده است. تیراژ تولید هم در این شرایط افزایش نیافته بنابراین بازار خودرو هنوز سرمایه‌پذیر است و تقاضا در آن روند افزایشی را طی می‌کند.

 

ارسال نظر

  • ابی
    0

    گرانتر شود خریدار کن می شود من خودم دست دوم می خرم

  • ابی
    0

    گرانتر شود خریدار کند می شود من خودم دست دوم می خرم

آخرین اخبار